ΜΑΡΙΑ ΤΣΑΡΟΥΧΑ Εκτύπωση
Συντάχθηκε απο τον/την Δημήτρης Φιστάλοβιτς   
Τετάρτη, 29 Ιούνιος 2016 15:22

Μαρία Τσαρούχα

ODYSSEY AND METHOD ACTING

tsarouxa6

Ο νέος θεατρικός τεχνοχώρος Εργοτάξιον και η Actor-Director Odyssey Μethod and Method acting Teacher Μαρία Τσαρούχα διοργανώνουν την Πέμπτη 30 Ιουνίου ανοιχτή συζήτηση, όπου οι παρευρισκόμενοι θα μπορέσουν να θέσουν προς συζήτηση όποιο θέμα τους ενδιαφέρει σε σχέση με τον τρόπο σκηνοθεσίας ενός ηθοποιού, την σχέση κβαντικής και υποκριτικής τέχνης, την αυτογνωσία μέσα από την υποκριτική. Ακολουθεί 2ημερο Σεμινάριο με όλα τα μυστικά του METHOD ACTING και τη νέα τεχνική ODYSSEY METHOD που χρησιμοποιήθηκαν στην θεατρική επιτυχία ΙΡΑΚ 9 ΤΟΠΟΙ ΕΠΙΘΥΜΙΑΣ.

Προλάβαμε να της κάνουμε πρώτοι μερικές ερωτήσεις για την συναρπαστική αυτή μέθοδο!

 

Που συναντιέται η κβαντική με την υποκριτική τέχνη;

Η κβαντική μηχανική και η φιλοσοφία της που ερμηνεύεται από την κοσμολογία έρχονται ως βάλσαμο στην ψυχή του σύγχρονου δυτικού ανθρώπου -που αναπροσδιορίζεται μέσα από εσφαλμένες αντιλήψεις άγνοιας και κατανόησης του εαυτού του μέσα από την γραμμικότητα του γεννιέμαι, ζω, πεθαίνω μέσα σε ένα σώμα που αντιλαμβάνεται την ζωή του από τις 5 αισθήσεις μόνο- να μας υπενθυμίσουν ότι είμαστε η «ολότητα» και όχι μέρος αυτής, να μας επανασυνδέσουν με όλα όσα είμαστε πέρα από την περιορισμένη τετραδιάστατη κατανόηση του εαυτού. Η βιωματική μου εμπειρία επάνω στην σκηνή και ο τρόπος μου να βουτάω στο ασυνείδητο μέσα από το δώρο της υποκριτικής, δηλαδή της δράσης ως εμπλεκόμενος χαρακτήρας ενός έργου και υποσυνείδητα παρατηρητής του εαυτού μου ( και αυτό είναι μια νέα πρόταση που θέτω), έβαλε τον σπόρο πως όταν ένας ηθοποιός παίζει θέατρο πολλά παραπάνω πράγματα συμβαίνουν που ούτε καν τα αγγίζουμε συνειδητά. Στην μελέτη που κάνω χρόνια τώρα για να απαντήσω αναπάντητα ερωτήματα όπως « ποιος είμαι;» ,« ποιος είμαι όταν δρω επάνω στην σκηνή; Ο ηθοποιός; Ή ο χαρακτήρας;» τις καλύτερες απαντήσεις μου τις έδωσε η Κβαντική θεώρηση των πραγμάτων. Είναι μια ανεξάντλητη κουβέντα που οφείλει κάποιος να είναι ανοιχτός για να την κάνει, για να ακούσει, να αμφισβητήσει, να πιστέψει πέρα από αυτό που αντιλαμβάνεται ως δεδομένο. Ευτυχώς έχω χάρισμα να πιστεύω κάτι, όμως έχω άλλο ένα χάρισμα, να αμφισβητώ αυτό που πίστεψα όχι μετά από λογική ανάλυση ή πρόθεση καθαίρεσης και αμφιβολίας αλλά επειδή μέσα μου βαθιά μια φωνή ψιθυρίζει να δω πέρα από αυτό που βλέπω. Ο άνθρωπος αναζητά από την αρχή ( αν έχει υπάρξει αυτή η αρχή ) της ύπαρξής του να εξηγήσει λογικά αυτό που ασυνείδητα αντιλαμβάνεται και βιώνει κάθε στιγμή. Μας συμβαίνει πάντα μπροστά στον καθρέφτη, άλλο το ότι δεν είμαστε συνδεδεμένοι για να δούμε τι βλέπουμε στον καθρέφτη. Είμαι στην διαδρομή της δημιουργίας μιας μεθόδου που βασίζεται στην κατανόηση της «ολότητας» μας μέσα από θεωρία, αξιώματα αλλά και πολλές βιωματικές ασκήσεις και επίσης την κατανόηση ότι ο ηθοποιός οφείλει να «ανοίξει» στις άπειρες πιθανότητες και να πειθαρχήσει στην γνώση ζώντας με αυτή ως δεύτερη φύση αφού είναι το πιο δυνατό εργαλείο του. Η αυτογνωσία είναι το πιο σημαντικό για έναν ηθοποιό, όχι η ψυχαναλυτική, η διαισθητική, η εκπαίδευσή του στην ενσυναίσθηση και η εκπαίδευση του να επικοινωνεί με το «όλον». Αν δεν είχα την παιδεία του Methodacting δεν θα είχα την δυνατότητα να προχωρώ παραπέρα …

tsarouxa7

Τι έχει να κερδίσει ένας νέος ηθοποιός παρακολουθώντας το σεμινάριο;

Έχω πει πολλές φορές πόσο πιστή είμαι στο Method acting. Αυτό γιατί μου δίνει όλες τις τεχνικές της ασφάλειας επάνω στην σκηνή και εκτός σκηνής και της ψυχαναλυτικής αυτογνωσίας. Συνδέοντας το Method acting με όλα όσα είπα παραπάνω και άλλα τόσα που δεν εξαντλούνται σε μια συνέντευξη ο ηθοποιός σε αυτές τις συναντήσεις μπορεί να πάρει πρώτες πληροφορίες όσο αφορά μια γνώση την οποία του είναι απολύτως άγνωστη και θα παραμείνει ως έτσι γιατί δεν διδάσκεται σε ηθοποιούς. Αυτή την νέα γνώση την χρησιμοποιεί στην καθημερινότητα του και στην τέχνη του. Αυτή η γνώση τον κάνει άφοβο και τον κάνει συνειδητό. Συνδέει το εγώ με το υποσυνείδητο και τον ανώτερο εαυτό και δημιουργεί ερμηνείες μέσα από αυτή την συνθήκη. Στο σεμινάριο θα μιλήσω για κάποιες αρχικές θέσεις του Method acting και θα το συνδέσω με την φιλοσοφία της Κβαντικής, θα μιλήσω αρκετά για το αξιακό σύστημα που οφείλει να αναπτύσσει ο ηθοποιός και τι σημαίνει αυτό για τον ίδιο και τους χαρακτήρες που ερμηνεύει. Επίσης θα αναπτύξω τον τρόπο που σκηνοθετείται ένας ηθοποιός.

 

Ανακαλύπτοντας πληροφορίες που βρίσκονταν στο ασυνείδητο υπάρχει πιθανότητα να έρθεις σε ρήξη με τον εαυτό σου;

Σε ρήξη δεν έρχεσαι όταν έχεις την γνώση. Σε ρήξη με τον εαυτό σου έρχεσαι όταν ζεις στην άγνοια. Θα μάθουμε πως οι νέες πληροφορίες μας απελευθερώνουν, μας κάνουν συνειδητά όντα, μας βάζουν στην ροή της μοναδικής ενέργειας μέσα στην οποία είμαστε σε σύνδεση με τον ανώτερο μας εαυτό και αυτή είναι η Αγάπη.

 

Μίλησε μου για το σωματικό μέρος του σεμιναρίου και τον τρόπο που η διαχείριση του σώματος μας επηρεάζει την απόδοσή μας στην ερμηνεία του ρόλου.

Το σώμα μας ορίζει την ταυτότητα που φέρουμε στην κοινωνία. Αναγνωρίζουμε κάποιον ή κάτι μέσα από τις πέντε αισθήσεις μας. Ως εκεί φτάνει το σώμα. Όμως το βίωμα έρχεται μέσα από το σώμα, οπότε αυτό γίνεται το εργαλείο επικοινωνίας του ηθοποιού με το κοινό που τον παρακολουθεί. Το σώμα κουβαλάει μια ενέργεια και το ίδιο ενυπάρχει μέσα σε ενεργειακά πεδία, ανάμεσα σε άλλα σώματα που φέρουν την δική τους ενέργεια οπότε το σώμα προσδιορίζει και προσδιορίζεται από τον χωροχρόνο χωρίς να το κατανοεί λογικά. Μπορώ να δείξω μια κίνηση χωρίς να την κάνω; Μπορώ. Μπορώ να απελευθερώσω το σώμα επάνω στην σκηνή; Στο σεμινάριο θα μελετήσουμε την ενέργεια και θα προσπαθήσουμε να αποδομήσουμε τα όρια του σώματος δοκιμάζοντας την αντίληψη του και όχι την υλική του υπόσταση. Όταν είμαστε ένας χαρακτήρας ενός έργου το σώμα μας συνδέεται με την ενέργεια αυτού του χαρακτήρα, εμείς δεν χρειάζεται να κάνουμε τίποτα παρά να δείξουμε εμπιστοσύνη στην χαρακτήρα μας, οπότε οι κινήσεις γίνονται «μαγικά» και αβίαστα. Και η εμπιστοσύνη έρχεται μέσα από την γνώση, την πειθαρχία, την καθημερινή μελέτη όπως ανέφερα σε προηγούμενη ερώτηση. Δεν είναι εύκολο. Ο εμπλεκόμενος και ο παρατηρητής σε ταυτόχρονη δράση μέσα σε ένα σώμα.

tsarouxa8

Μίλησε μου για τα έργα και την κοινή θεματική τους.

Φέτος θα ανέβουν στον καινούργιο θεατρικό χώρο ΕΡΓΟΤΑΞΙΟΝ το «IRAQ 9 τόποι επιθυμίας» και το « πεθαίνοντας στην Χόμς» . Το πρώτο ανέβηκε με πολύ μεγάλη επιτυχία πριν από 3 χρόνια και το επαναλαμβάνουμε . Είναι 9 μαρτυρίες Ιρακινών γυναικών από τον πόλεμο στον Κόλπο. Το δεύτερο είναι ένα νέο ελληνικό έργο, μονόλογος μαρτυρία ενός ανδρός Αμερικάνου φωτορεπόρτερ ως οποίος έχει σταλεί στην Συρία για να καταγράψει τα γεγονότα. Προσωπικά δεν με ενδιαφέρει να σκηνοθετώ έργα μόνο για ψυχαγωγία αλλά και με ένα περιεχόμενο που θα μου δώσει την δυνατότητα κατανόησης των συμπεριφορών μας, νέα ερεθίσματα για την εξέλιξη μου/μας. Επιλέγω έργα που «βλέπω» την σκηνοθεσία τους ταυτόχρονα όταν τα διαβάζω. Και με τα δύο έργα συνέβη το ίδιο. Το «Πεθαίνοντας στην Χόμς» έρχεται να συμπληρώσει το IRAQ. Έρχεται να ισορροπήσει την αρσενική με την θηλυκή θέαση της παράνοιας, της απώλειας και της πρωτόγονης αίσθησης που έχουμε βιώνοντας έναν πόλεμο. Την συνθήκη που συντηρεί τον φόβο την εκλογικέψαμε ως συνήθη κατάσταση μας έτσι ώστε να περνάνε «καλά» άνθρωποι που ζούνε μέσα από την ανάγκη να εξουσιάζουν και το κάνουν αδιαφορώντας για το κόστος. Τα δύο έργα έχουν ως κοινό ότι ξεπερνούν το αυτονόητο και γίνονται παραδείγματα του πως η τέχνη ανοικοδομεί τον κόσμο και χαίρομαι που στην διαδρομή της ανοικοδόμησης μετά το IRAQ προστέθηκε το «πεθαίνοντας στην Χόμς». Οι άνθρωποι που βιώνουν έναν πόλεμο και τα αποτελέσματα του δεν έχουν επιλογές πολλές, εμείς οι εμπλεκόμενοι «απέξω» έχουμε περισσότερες. Στην αντίπερα όχθη από τις πολιτικές, από τις θρησκείες, από τους νόμους, από τις κοινωνίες, από το χρήμα, υπάρχει ο άνθρωπος. Το IRAQ και η Χομς μας θυμίζουν ακριβώς αυτό. Η γραφή τους είναι αιχμηρή, αληθινή και εμπεριέχει Αγάπη ενώ μιλά για πόλεμο. Δεν γνωρίζω άλλο μονοπάτι από την Αγάπη σαν επιλογή για να πορευτούμε και αυτή την πρόταση κάνω με τα δύο αυτά έργα.

tsarouxa9

Όλα όσα θα θέλατε να ξέρετε για το σεμινάριο

ANOIXTH ΣΥΖΗΤΗΣΗ : Πέμπτη 30 Ιουνίου 18:00-21:00
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ : Σάββατο 2 και Κυριακή 3 Ιουλίου 11:00 -18:00
AUDITION : Τετάρτη 6 και Πέμπτη 7 Ιουλίου

Πως η αυτογνωσία και τα παράλληλα πεδία δημιουργούν την ενέργεια που μας βάζει σε ροή ! Πληροφορίες για το πως η πιο σύγχρονη επιστήμη της Κβαντικής μηχανικής είναι αναπόσπαστο κομμάτι της ερμηνείας ενός ρόλου! ! Πρώτη φορά η νέα τεχνική Odyssey Method και πως το αξιακό μας σύστημα επηρεάζει την ανάπτυξή μας ως καλλιτέχνες! Αναπνοή , κίνηση, αισθήσεις, διερεύνηση του αριστερού και δεξιού ημισφαιρίου, πως δουλεύουμε τον *εαυτό* και πως μαθαίνουμε να ΔΡΟΥΜΕ στην στιγμή με Αλήθεια! act in the moment organicaly and truthfully!
Θα δουλέψουμε τον τρόπο που σκηνοθετούνται οι ηθοποιοί, η Μέθοδος που χρησιμοποιείται για το ανέβασμα της επιτυχίας του
IRAQ 9 Τόποι Επιθυμίας αλλά και πως θα δουλευτεί ξανά σε θεματική με τον αντρικό μονόλογο «Πεθαίνοντας στη Χομς».
Για όσους θέλουν να ανακαλύψουν βαθύτερα ασυνείδητα «κομμάτια» του εαυτού τους !!! Θα πάρεις πληροφορίες για το πως μπορείς να αναπτύσσεις και να εξασκήσεις την εσωτερική σου ωρίμανση, την προσωπική, την πνευματική, την σωματική και την συναισθηματική αντίληψη, την αντίληψη των πέντε αισθήσεων, οι οποίες είναι ο βασικός προγραμματισμός επικοινωνίας σου με το περιβάλλον .


Κόστος σεμιναρίου 90 ευρώ

15% έκπτωση σε όσους δηλώσουν συμμετοχή στο σεμινάριο την ημέρα της συζήτησης ή επικοινωνήσουν με τον χώρο μέχρι τις 30 Ιουνίου. Θα δοθούν επιβεβαιώσεις για τους συμμετέχοντες στο σεμινάριο.
Το σεμινάριο θα είναι ανοιχτό και σε ακροατήριο. Η συμμετοχή για ακρόαση του σεμιναρίου είναι στα 20 ευρώ και για τις δύο ημέρες.


Ακολουθεί
AUDITION για τα έργα «IRAQ 9 Τόποι Επιθυμίας ( για γυναίκες) και «Πεθαίνοντας στη Χομς» ( για άντρες) την Τετάρτη 6 και Πέμπτη 7 Ιουλίου.
Όσοι παρακολουθήσουν το σεμινάριο θα περάσουν απευθείας και στην
audition για τα δύο έργα που θα ανέβουν στον χώρο με την νέα σεζόν !!!

Οι ενδιαφερόμενοι θα χρειαστεί να φέρουν μαζί τους: βολικά ρούχα, κάλτσες, ένα ελαφρύ μεσημεριανό και ένα 2λιτρο μπουκάλι νερό. Επίσης να έχουν δουλέψει ένα κείμενο από το «Ι
RAQ 9 Τόποι Επιθυμίας» και από το «Πεθαίνοντας στη Χομς» . Τα κείμενα θα δοθούν στους συμμετέχοντες του σεμιναρίου από τους υπεύθυνους του χώρου κατόπιν δήλωσης συμμετοχής.

Τεχνοχώρος ΕΡΓΟΤΑΞΙΟΝ
Διογένους 1, Άγιος Δημήτριος. Δίπλα στο μετρό της Δάφνης. Διατίθενται και θέσεις πάρκινγκ για περιορισμένο αριθμό αυτοκινήτων.
Βρίσκεται στην οδό Διογένους 1 (ανάμεσα Παπαναστασίου και Αγίου Δημητρίου) ακριβώς πίσω από τις αφετηρίες των λεωφορείων, στον Σταθμό Δάφνης του Μετρό. Εξυπηρετούν τα λεωφορεία 141,131, 212, 112, 219, 218, 206, 237, 816, 217, 229

Facebook: https://www.facebook.com/ergotaxionspace/

Για πληροφορίες
Τηλέφωνο: 6983930220
ergotaxion@gmail.com