Σχετικά άρθρα
ΑΙΜΑ ΣΤΟ ΧΙΟΝΙ |
Συντάχθηκε απο τον/την Μαρία Κυριάκη |
Παρασκευή, 05 Φεβρουάριος 2010 11:30 |
Αίμα στο χιόνι του Philip Ridley
Το έργο Μια μητέρα έχει χάσει υπό ιδιάζουσες συνθήκες το μοναχογιό της και έχει υποστεί τις τραυματικές συνέπειες χωρίς ωστόσο να έχει επιλύσει το μυστήριο της στυγνής δολοφονίας του. Ένα αγόρι γύρω στα δεκαοκτώ την παρακολουθεί με μοναδικό στόχο να έρθει σε επαφή μαζί της. Ένα χρόνο μετά η γυναίκα και το αγόρι θα είναι αντιμέτωποι ο ένας με τον άλλο και ταυτόχρονα και οι δύο με το οδυνηρό μυστήριο του θανάτου του άντρα που συντελέστηκε υπό αδιευκρίνιστες περιστάσεις, σε μια τουαλέτα εγκαταλελειμμένου σταθμού. Το αγόρι αποκαλύπτει εν τέλει στη μητέρα πως ο γιος της κακοποιήθηκε μέχρι θανάτου από ομάδα τραμπούκων επειδή υπήρξε ομοφυλόφιλος. Πως ο ίδιος ήταν ο εραστής του εκείνης της νύχτας και παθητικός μάρτυρας της μαρτυρικής του εκτέλεσης. Κι επίσης πως ο τρόπος για να εξιλεωθεί είναι τελικά να έρθει σε επαφή και επικοινωνία με το μόνο πλάσμα που συνδέεται στενά με τον εραστή του εκείνης της βραδιάς. Την μητέρα του θύματος. Η ίδια η μητέρα έχει ένα ανάλογο παρελθόν και έχει γεννήσει αυτό το παιδί εκτός γάμου, μέσα από το έρωτά της με έναν μαύρο και σε μία εποχή που ανάλογες σχέσεις προκαλούσαν το μένος του κοινωνικού της περίγυρου. Η κατάρα του ξεχωριστού και ταυτόχρονα η επιθετική αντιμετώπιση κάθε παρεκτροπής από μία βαθιά ρατσιστική κοινωνία επανέρχονται για να ολοκληρωθεί το δράμα και να επέλθει τελικά η τραγική κατάληξη με την εξόντωση του εξιλαστήριου θύματος που αυτή τη φορά θα είναι ο γιος, εφ’ όσον διέφυγε ο πατέρας. Η σχέση που αναπτύσσεται ανάμεσα στη μητέρα και τον φίλο του γιου, ένα παιδί που ερωτεύτηκε για πρώτη φορά και συνειδητοποίησε οδυνηρά την αδιαμόρφωτη ακόμα σεξουαλική του ιδιαιτερότητα, είναι αυτή που αποτελεί και την ασφαλιστική δικλείδα του έργου, επισημαίνοντας τις κρυμμένες ενοχές και τα παράνομα πάθη αλλά κυρίως τη ρήξη ανάμεσα στην ελεύθερη επιλογή και το κοινωνικό προτσές. Πρόκειται για μια ακτινογραφία του ξεχωριστού που αποκτά πλατύτερη διάσταση όταν τοποθετείται στο στόχαστρο του κατεστημένου, επισημαίνοντας την επικινδυνότητά του και ταυτόχρονα αλώνοντας το άλλοθί του. Η παράσταση Η σκηνοθεσία επιχειρεί να δημιουργήσει τις ατμόσφαιρες που θα θηρεύσουν το ενδιαφέρον του θεατή και θα αφυπνίσουν το συναίσθημά του, χωρίς όμως να το επιτυγχάνει σε όλα τα επίπεδα. Οι ρυθμοί είναι ελεγχόμενοι και οι ανατροπές ενδιαφέρουσες χωρίς ωστόσο να επιτελείται επί σκηνής η μαγική σύμβαση η οποία θα εναρμόνιζε απόλυτα το δυναμικό κείμενο με τις ερμηνείες. Ωστόσο πρόκειται για μια αξιόλογη παράσταση από έναν ικανότατο σκηνοθέτη με πολύ ταλέντο και γνώση των σκηνικών του μέσων και του εκρηκτικού υλικού της δραματουργίας. Θαυμάσια κι ολοζώντανη η μετάφραση, υπέροχα τα σκηνικά που μεταφέρουν το εφιαλτικό τοπίο του φόνου στο προστατευμένο περιβάλλον του οικείου χώρου, με μία αριστοτεχνική αλλαγή των φωτισμών. Μετάφραση: Αντώνης Γαλέος Σκηνοθεσία: Πέτρος Ζούλιας Σκηνικά-Κοστούμια: Αναστασία Αρσένη Φωτισμοί: Ανδρέας Μπέλλης
Παίζουν: Βέρα Κρούσκα Τάσος Φόης.
ΘΕΑΤΡΟ ΒΑΣΙΛΑΚΟΥ Πλαταιών & Προφήτη Δανιήλ 3, Κεραμεικός Τηλέφωνο: 210-3467735
|
Σχόλια
ENA PRAGMATIKA DINATO KIMENO ME ENTONO TO THEMA TIS OMOFOVIAS KAI TI OMOFILOFILIAS . ARKETA RPIKERO
KRIMA POU I DIO PRPTAGONISTES DEN TO IPOSTRIXAN KATHOLOU
H KIRIA KROUSKA LES KAI DIAVAZE ANALOGIO O DE KOS FOIS PARA POLI APIROS , KAMIA TEXNIKI KAMIA KLIMAKOSI KANENA SINESTHMA KAI TO KIRIOTERO DEN AKOYGAME TI LEI
DISTXOS H SXOLES VGAZOUN POLOUS FOIDES POU ENIOTE PEZOUN KAI NOMIZOUN OTI EIANI ITHOPIOI.
E L E O S AN DEN MPORITE NA SEVASTITE TON EAFTO SAS SEVASTITE TO KINO POU SAS PARAKOLOUTHI KAI PLIRONI GIA AFTO