Σχετικά άρθρα
HAMLETMACHINE |
Συντάχθηκε απο τον/την Μαρία Κυριάκη |
Τρίτη, 04 Φεβρουάριος 2014 20:57 |
Hamletmachine του Heiner Muller
Μια ακραία πολιτική παράσταση των deviant GaZe με την μορφή human installation που βασίζεται στα πρωτογενή υλικά του θεάτρου -σώμα, ενέργεια, φωνή, μεταμόρφωση-, που με την πρωτοποριακή σκηνική της γλώσσα, διανοείται και συνομιλεί με ένα από τα κορυφαία κείμενα του σύγχρονου θεάτρου, παρουσιάζοντας, μια Ευρώπη που διαλύεται... Με την μορφή ενός μονολόγου, διαχειρίστηκε ο Ζαμπουλάκης το σκοτεινό, εμβληματικό έργο του Μύλλερ που έχει μια πολύ ενδιαφέρουσα σκηνική προϊστορία από σημαντικούς Ευρωπαϊκούς θιάσους με εξαιρετικά δείγματα ερμηνευτικής βιρτουοζιτέ. Ξεκινώντας από έναν διαχρονικό Άμλετ που μεταλλάσσεται διαρκώς μέσα από τους στροβίλους των ανατριχιαστικών καταγραφών των δράσεων της ανθρωπότητας, ο Μύλλερ ξεγυμνώνει και ταυτόχρονα μεταποιεί σε φορείς του ασήκωτου βάρους της ιστορίας πρόσωπα όπως η Οφηλία, ο Μάκβεθ, η Ηλέκτρα, η Λούξεμπουργκ, η Μάινχοφ… Μέσα από θραύσματα οδυνηρών δράσεων-ορόσημων του παρελθόντος και του παρόντος το ανθρώπινο ον αποκαλύπτει και ανακαλύπτει με σαρκασμό, χιούμορ τραγικότητα και ευρύτητα τους ενδότερους μηχανισμούς της ύπαρξης σε αντιπαράθεση με τον κοινωνικό ιστό που την περιβάλλει περνώντας διαδοχικά και με οξείς υπαινιγμούς από την συνειδητοποίηση στο διχασμό, σε μια σχιζοειδή ενδοσύγκρουση η οποία εναλλάσσει και τραυματικά ταυτίζει τις διαφορετικές ιδιότητες του θύματος και του θύτη. Οι αιματηρές αποκαλύψεις οδηγούν σε υπαρξιακό και κατά συνέπεια πολιτικό αδιέξοδο και το νοήμον ον μετασχηματίζεται σε μηχανή ώστε να ανταπεξέλθει των τραυματικών βιωμάτων του. Το λυτρωτικό αλλά κι ασφυκτικό φινάλε αποκαθιστά την βία σ’ έναν κόσμο συντριμμένο, αδύναμο να αποδεχτεί τη μοίρα του και ταυτόχρονα αποκλεισμένο από κάθε ευμενή επαναπροσδιορισμό της νεφελώδους και αυτοκαταστροφικής πορείας του. Στην εκδοχή της σκηνοθεσίας του Ζαμπουλάκη που αποτελεί ταυτόχρονα μια διαδραστκή εικαστική σύνθεση, ένα πρόσωπο διαρκώς μεταποιείται καθώς οι δράσεις εναλλάσσονται, μια ερμαφρόδιτη φιγούρα σε βάθρο, που περνάει από ενσάρκωση σε ενσάρκωση κι από βίωμα σε βίωμα, μέσα από έντεχνους υποκριτικούς κι ενδυματολογικούς ελιγμούς. Οι νυγμοί τρόμου, οι κραυγές, οι οξείες αντιπαραθέσεις, οι αποκαθηλώσεις, η ρομποτοποίηση, η υπόδυση, η άρνηση διαχέονται σχιζοφρενικά σ’ ένα σώμα-σύμβολο που αποσπάται από τον εαυτό του οδυνηρά και διανύει με πολλαπλά σημαινόμενα τον λιτό, διαυγές, συνταρακτικό δραματουργικό υλικό του Μύλλερ διευρύνοντας τα όρια κι ανακατατάσσοντας τις ιδιότητες. Η Δημητρίου διαθέτει μια εξαιρετική ποιότητα, θαυμάσια τεχνική και σπάνια εκφραστικότητα. Αντιμετώπισε το υλικό της με ικανότητα, αισθαντικότητα και ερμηνευτική πληρότητα, διευθετώντας με άνεση τις μεταβάσεις, με απολύτως κατακτημένη την ρευστότητα της εκφοράς του λόγου και τους ιδιόμορφους κινησιολογικούς κώδικες, ελέγχοντας με άνεση τους διαφορετικούς ρυθμούς και ανατροπές. Το κοινό χειροκρότησε με ενθουσιασμό την παράσταση και την ταλαντούχα πρωταγωνίστρια. Μετάφραση: Ελένη Βαροπούλου Σύλληψη-Σκηνοθεσία: Γιώργος Ζαμπουλάκης Εγκατάσταση-Κοστούμι: Θάνος Βόβολης Ερμηνεία: Μαριάννα Δημητρίου Φωτογραφίες:Θεόφιλος Γεροντόπουλος / Λίνα Προβή «Θησείον», ένα θέατρο για τις τέχνες Τουρναβίτου 7 Θησείο Τηλέφωνο ταμείου: 210 3255444 Πρεμιέρα παράστασης: Δευτέρα 13 Ιανουαρίου 2014 Ώρες παραστάσεων: Δεύτερα 21:00 & Παρασκευή23:45 Προπώληση εισιτηρίων: www.ticketservices.gr Τιμές εισιτηρίων: 12€ Κανονικό, 8€ Φοιτητικό, ανέργων & ΑΜΕΑ Διάρκεια: 60΄ |
Τελευταία Ενημέρωση στις Σάββατο, 08 Φεβρουάριος 2014 10:44 |