Πιτσιμπούργκο της Σώτης Τριανταφύλλου
1912. Ο Δημοσθένης είναι ο ένας από τους 470.000 Έλληνες που μετανάστευσαν εκείνη την εποχή στην Αμερική και δουλεύει σαν εργάτης του χάλυβα στο Πιτσιμπούργκο. Η αγαπημένη του γυναίκα Ελέγκω μένει πίσω στη Χιό περιμένοντας με αγωνία να μαζέψει εκείνος τα χρήματα ενός εισιτηρίου που θα την φέρει κοντά του. Η μόνη γέφυρα επικοινωνίας ανάμεσά τους είναι η αλληλογραφία τους, αλληλογραφία σε καιρούς δύσκολους, ανάμεσα σ’ ανθρώπους που δεν ξέρουν ούτε να γράφουν ούτε να διαβάζουν. Με σοφία, αυθορμησία, καθαρότητα και αυθεντικότητα η συγγραφέας έπλασε δύο χαρακτήρες και μια σχέση μέσα από αυτήν την αλληλογραφία, δίνοντάς μας σπαρακτικά στιγμιότυπα της καθημερινότητας των ηρώων, σπέρματα των προσδοκιών και των αισθημάτων τους, των φόβων και των αναστολών τους, θρύψαλλα των ιδεών και της κοσμοθεωρίας τους. Η εποχή κι οι δύο διαφορετικοί κόσμοι εκείνος του ακριτικού Ελληνικού νησιού κι εκείνος της γοργά εξελισσόμενης Αμερικής, έρχονται σε αντιπαράθεση καθώς με γλαφυρότητα, χιούμορ και συγκίνηση οι δύο ήρωες ξεδιπλώνουν τις εικόνες του βίου τους και σχολιάζουν τις αντιθέσεις ανάμεσα στον τόπο της «εξορίας» και στην πατρική τους γη. Χωρίς ανάσα παλεύουν με κάθε λογής αντιφατικά συναισθήματα, αντιξοότητες κι αδυναμίες ως την στιγμή του τραγικού κι απρόσμενου φινάλε.
Η σκηνοθεσία υπηρέτησε το κείμενο με συνέπεια και σπάνιο ήθος ενώ ανέδειξε ταυτόχρονα μέσα από τις καλά μελετημένες, άλλοτε διακριτικές κι άλλοτε έντονες κινησιολογικές, φωτιστικές κι ηχητικές διαβαθμίσεις, όλες τις πρυχές των χαρακτήρων και των συναισθημάτων των ηρώων. Χωρίς τίποτα το περιττό, με στιβαρή αίσθηση ρυθμού και με όλο το βάρος στην ερμηνευτική απόδοση των ηθοποιών ο νεαρός σκηνοθέτης δημιούργησε μια τρυφερή, δραματική κι αστεία παράσταση πλημμυρισμένη από τον πλούσιο λόγο και τις άπειρες αποχρώσεις του. Οι δύο ταλαντούχοι ηθοποιοί ενσάρκωσαν έξοχα τους ήρωες του έργου, διαχειρίστηκαν με ευχέρεια την ιδιοδιάλεκτο της Χίου και ενίσχυσαν τους εσωτερικούς δεσμούς τους χάρη στις ποιοτικές διακυμάνσεις των ερμηνειών ενώ ταυτόχρονα όρισαν τα τοπία, τους χώρους, την εποχή και τις προσωπικότητες με ευχέρεια και διακριτικότητα. Υπέροχα τα κουστούμια, διακριτικά και χαρακτηριστικά τα σκηνικά, ατμοσφαιρικοί οι φωτισμοί, όμορφες οι νοσταλγικές μουσικές κι ηχητικές επιλογές. Μη χάσετε τις δύο τελευταίες παραστάσεις.
Σκηνοθεσία: Μπάμπης Κλαλιώτης Παίζουν: Πανάγος Ιωακείμ, Μόνικα Κολοκοτρώνη Σκηνικά: Σωτήρης Υφαντής Κοστούμια: La Reina (Βάλη Μαυρίδη) Φωτισμοί-φωτογραφίες: Νύσος Βασιλόπουλος Μουσική διδασκαλία: Οδυσσέας Κουμάτος Επιμέλεια μαλλιών: Αθηνά Τουβλατζή
Διάρκεια: 75΄ Θέατρο «Άλμα» Ακομινάτου 15-17 και Αγ. Κωνσταντίνου Μεταξουργείο Τηλέφωνο: 2105220100
Κάθε Σάββατο και Κυριακή στις 21:00
Τιμές εισιτηρίων: 10 ευρώ, 5 ευρώ (άνεργοι-φοιτητές)
|