ΠΟΡΤΕΣ Εκτύπωση
Συντάχθηκε απο τον/την Μαρία Κυριάκη   
Πέμπτη, 04 Ιούνιος 2015 06:55

Πόρτες
της Χρύσας Σπηλιώτη

portes1

Το τελευταίο έργο του «Φεστιβάλ διαρκείας ελληνικού θεατρικού έργου 21ου αιώνα» με γενικό τίτλο «Έξι Εγκλήματα ζητούν Συγγραφέα...» και καλλιτεχνική υπεύθυνη την Λεία Βιτάλη, ανιχνεύει ψυχαναλυτικά μια ηρωίδα με φοβία στην είσοδο από πόρτες, για να εισχωρήσει στις απωθημένες μνήμες της και να ανακαλύψει το ξεχασμένο αίτιο του προβλήματός της. Η ηρωίδα καταφεύγει σ’ ένα ψυχίατρο, όταν η σχέση της αντί να καταλήξει σε γάμο, καταλήγει σε ναυάγιο κι αρχίζει να εξερευνά τις μνήμες της, όχι χωρίς μια κάποια άρνηση αλλά και χωρίς -εν τέλει- υποχώρηση. Τα πρόσωπα της ζωής της εισχωρούν στην δράση και ζωντανεύουν τα στιγμιότυπα που καθόρισαν τις παιδικές, εφηβικές και νεανικές απωθήσεις της. Και οι κόμποι λύνονται όταν επιτέλους τα κομμάτια του παζλ μπαίνουν σε τάξη κι η κρίσιμη «μνήμη» επανέρχεται.

portes2
Η συμφεροντολόγα, ωραιοπαθής γιαγιά, η υστερική μητέρα, ο αδιάφορος και κομπλεξικός πατέρας, ο επίδοξος σύζυγος, ο γοητευτικός αλλά επικίνδυνος λόγω της ασθένειάς του, παππούς λειτουργούν σαν καρικατούρες σε αντιπαράθεση με την ηρωίδα η οποία καταδύεται στο παρελθόν της μέσα από εσωτερικές διεργασίες μεγίστης οδύνης αλλά και λυτρωτικής αποτελεσματικότητας. Ωστόσο, παρά το ενδιαφέρον της θεματολογίας, το έργο έχει αδύνατα σημεία, φλύαρους διδακτισμούς, εύκολο, σχηματικό χιούμορ, καμπές στους ρυθμούς, ασυνέπεια στους σχηματικούς χαρακτήρες κι επίσης διαχειρίζεται απλοϊκά κι επιφανειακά την πολύ κρίσιμη υπόθεση της ψυχοθεραπείας και της ψυχοπάθειας.

portes3

Παρά τις αδυναμίες του το έργο ευτύχησε να έχει έναν εξαιρετικό σκηνοθέτη της νέας γενιάς ο οποίος αξιοποίησε όλες τις αρετές του, το κίνησε σε έντονους ρυθμούς, χρησιμοποίησε ευφυή ευρήματα και κινήθηκε σε μια αισθητικά και λειτουργικά άψογη σκηνογραφία την οποία ενίσχυσε αισθητικά το θαυμάσιο βίντεο που προβάλλεται πάνω της σε συγκεκριμένες στιγμές της αφήγησης.
Οι τρεις ηθοποιοί -ένας εκ των οποίων είναι ο ίδιος ο σκηνοθέτης- υποδύονται και τους δέκα ρόλους με άνεση και σκηνική ευελιξία, άριστη κινησιολογία και θαυμάσια αμεσότητα. Η Αποστόλου σε μια ώριμη και εμπνευσμένη ερμηνεία, ενσαρκώνει την φοβική ηρωίδα απολύτως πειστικά και με έντεχνη εξισορρόπηση του κωμικού και του δραματικού στοιχείου. Επίσης μεταμορφώνεται θαυμάσια στις άλλες δύο ηρωίδες που υποδύεται, δημιουργώντας σαφείς διαχωριστικές γραμμές μέσα από μικρές αλλά καθοριστικές λεπτομέρειες.
portes4 

Χρύσα Σπηλιώτη 

Η συγγραφέας με την διεθνή καριέρα, γράφει για το θέατρο από το 1996. Έργα της έχουν παρουσιαστεί στην Ελλάδα και το εξωτερικό (Η.Π.Α., Αγγλία, Γερμανία, Βέλγιο, Ολλανδία, Κροατία). Έχει γράψει επίσης: «Ποιος ανακάλυψε την Αμερική;» (μεταφρασμένο σε επτά γλώσσες), «Σκοτσέζικο Ντους», «Αγκά-σφί και φί», «Με διαφορά στήθους», «Φωτιά και Νερό», «Ποιος κοιμάται απόψε;», «Το μάτι της τίγρης» και «Η αληθινή σου ιστορία».

portes5

Σκηνοθεσία: Αυγουστίνος Ρεμούνδος
Σκηνικά: Τόλης Τατόλας
Κοστούμια : Θάλεια Τσίγκου
Χορογραφίες: Κάτια Σαβράμη
Φωτισμοί: Βαλεντίνα Ταμιωλάκη
Video παράστασης: Gcldp Γιώργος Συμεωνίδης, Άρτεμις Σταθάκου
Φωτογραφίες: Παναγιώτης Ανδριόπουλος
Βοηθός Σκηνοθέτη: Μαρία Κούτσου
 
Ερμηνεύουν:
Ευγενία Αποστόλου , Σπύρος Βάρελης, Αυγουστίνος Ρεμούνδος.

«Αγγέλων Βήμα»
Σατωβριάνδου 36
Ομόνοια
Τηλέφωνο: 210 5242211 &-213

Μέρες & ώρες: Κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 20.00
Ως την Τρίτη 9/6

Διάρκεια: 75 λεπτά (χωρίς διάλειμμα)

Τιμές Εισιτηρίων: Γενική είσοδος 12 ευρώ,  Φοιτητικό 8 ευρώ , Ανέργων 5 ευρώ.

Πληροφορίες:
www.aggelonvima.gr