Σχετικά άρθρα
ΓΡΑΜΜΑ ΣΤΗΝ ΚΟΡΗ ΜΟΥ |
Συντάχθηκε απο τον/την Νεκτάριος-Γεώργιος Κωνσταντινίδης |
Κυριακή, 13 Δεκέμβριος 2009 22:06 |
Γράμμα στην κόρη μου του Άρνολντ Γουέσκερ
Το έργο Για πρώτη φορά στην Ελλάδα, παρουσιάζεται το έργο του Βρετανού Άρνολντ Γουέσκερ, ο οποίος γεννήθηκε στο Λονδίνο το 1932. Το «Γράμμα στην κόρη μου» «Letter to a daughter», γράφτηκε το 1990. Ο μονόλογος ανήκει σε έναν κύκλο θεατρικών έργων με τίτλο «Έργα για μια ηθοποιό» και αποτελεί μια ευφάνταστη, ανατρεπτική, συμβουλευτική και αυτοκριτική επιστολή, σε απολογητικό τόνο και με εκμυστηρευτικό ύφος. Μέσα στον πανικό του καλλιτεχνικού οίστρου, μια επιτυχημένη τραγουδίστρια επιχειρεί να συντάξει μια επιστολή προς την κόρη της προκειμένου να της εκφράσει όλα εκείνα που δεν μπόρεσαν ή ποτέ δεν τους δόθηκε η ευκαιρία να πουν οι δυο τους. Μόνη στο στούντιο, γράφει και σχίζει, καταθέτει και αναιρεί, φανερώνει και κρύβει, κρίνει και κρίνεται, επιδοκιμάζει και απορρίπτει. Κι ανάμεσα στις κομματιασμένες φράσεις, μισοξεχασμένοι στίχοι μελαγχολικών τραγουδιών που σιγοψιθυρίζει για να ξεγελάσει την εφιαλτική αποξένωσή της ακόμα κι από τον ίδιο της τον εαυτό, την οδυνηρή στέρησή της από συναισθήματα, τα οποία κείτονται ναρκωμένα στις εσχατιές της μνήμης της κι αδυνατεί πια να αφυπνίσει. Σε μια λυρική καταγραφή προσωπικών βιωμάτων, συγκινητικά λιτή, αλλά πυκνών νοηματικών συνειρμών, η Μέλανι ξεδιπλώνει τις εσωτερικές της ανησυχίες, τις απωθημένες σκέψεις και τις ανεκδήλωτες φοβίες, ανοίγοντας ένα νοητό διάλογο με το παιδί της, αλλά κυρίως με τον ίδιο της τον εαυτό. Άλλωστε μήπως αυτή δεν θα είναι κι ο τελικός παραλήπτης του γράμματος;
Η παράσταση Εύστοχα η σκηνοθεσία, με τη χρήση του αυτόματου τηλεφωνητή, κάνει ορατή την «απουσία» του άνδρα-πατέρα, ως προσώπου πολλαπλών αναφορών του έργου, ενώ το παιχνίδι ρόλων δημιουργεί στο θεατή την αίσθηση αλλά και την ψευδαίσθηση ότι παρακολουθεί την αποκάλυψη ενός ψυχισμού. Ο σκηνικός χώρος που επιμελήθηκε η Λαλούλα Χρυσικοπούλου, λειτουργεί σαν προσωπικός χώρος εξομολογήσεων, αναμνήσεων και ονείρων ενώ τα κοστούμια υποβάλλουν την αλαζονική αισθητική μιας λαμπερής αρτίστας. Οι φωτισμοί του Αλέκου Αναστασίου και η μουσική του Πλάτωνα Ανδριτσάκη διαμορφώνουν συγκινησιακό υπόβαθρο, φωτίζοντας την αθέατη όψη του σκηνικού λόγου. Με επιδέξιες εκφραστικές εναλλαγές, στα χνάρια της γνώριμης υποκριτικής της υφολογίας, η Μάνια Παπαδημητρίου, στο ρόλο της Μέλανι, συνδυάζει την ευαισθησία, την ανασφάλεια αλλά και το ναρκισσισμό του καλλιτέχνη που επιχειρεί να ισορροπήσει στη ζωή του τις απαιτήσεις μιας καριέρας παράλληλα με τις υποχρεώσεις απέναντι στην οικογένεια. Η έμπειρη ηθοποιός αποδίδει εν τέλει ολόκληρη την γκάμα χρωματισμών του θεατρικού χαρακτήρα και η παράσταση απογειώνεται με το τραγούδι που ερμηνεύει στο φινάλε. Ένα απολαυστικό one-woman-show από μια προικισμένη και λαμπερή πρωταγωνίστρια.
Μετάφραση : Χριστίνα Μπάμπου – Παγκουρέλη Σκηνοθεσία : Βασίλης Κυρίτσης Σκηνικά – κοστούμια : Λαλούλα Χρυσικοπούλου Μουσική : Πλάτων Ανδριτσάκης Φωτισμοί : Αλέκος Αναστασίου
Στο ρόλο της Μέλανι, η Μάνια Παπαδημητρίου ΘΕΑΤΡΟ ΟΔΟΥ ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣΚεφαλληνίας 16, Κυψέλη Τηλέφωνο : 210-8838727 |
Τελευταία Ενημέρωση στις Κυριακή, 20 Νοέμβριος 2011 15:49 |