ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ Εκτύπωση
Συντάχθηκε απο τον/την Μάριος Παϊτάρης   
Πέμπτη, 19 Δεκέμβριος 2013 09:02

Γιάννης Παπαδόπουλος

Θέλω να ασχοληθώ με την αρχαία τραγωδία, με τον Σαίξπηρ. Γενικότερα με ενδιαφέρει να εξερευνήσω τον τρόπο δουλειάς πάνω σ’  αυτά τα κείμενα, την γλώσσα, τον λόγο…

alt

Ο Γιάννης Παπαδόπουλος γεννήθηκε στην Θεσσαλονίκη και αποφοίτησε από την Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου το 2010. Έχει συμμετάσχει στις παραστάσεις: «Οι Πολεμιστές» σε σκηνοθεσία Έκτορα Λυγίζου, «Το νησί των θησαυρών» σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου, «Βόυτσεκ» από την ομάδα KURSK σε σκηνοθεσία Χάρη Φραγκούλη, «Kλικ στη Λαχανοχαχανοχώρα» σε σκηνοθεσία Αποστολίας Παπαδαμάκη. Έχει συνεργαστεί με το Εθνικό Θέατρο στις εξής παραστάσεις: «Ηρακλής Μαινόμενος» σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού, «Τρισεύγενη» σε σκηνοθεσία Λυδίας Κονιόρδου, «Συρανό ντε Μπερζεράκ» σε σκηνοθεσία Νίκου Καραθάνου, «Τιτανικός» σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Ρήγου, «Βατρα-Χ» σε σκηνοθεσία Δημήτρη Λιγνάδη. Επίσης έχει πρωταγωνιστήσει στην ταινία «Το αγόρι τρώει το φαγητό του πουλιού», σε σκηνοθεσία Έκτορα Λυγίζου και τιμήθηκε για την ερμηνεία του με το Βραβείο Α’ Ανδρικού Ρόλου από  την Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου. Επίσης έχει συμμετάσχει στην ταινία "Before Midnight" του Richard Linklater.Ο ταλαντούχος ηθοποιός μιλάει στο «Επί Σκηνής» για την παράσταση «RoomService» και την συνεργασία του με τον Έκτορα Λυγίζο, για τον σύγχρονο ελληνικό κινηματογράφο αλλά και για τις θεατρικές ομάδες στην Αθήνα.

papadopoulos2

Μίλησε μου για την παράσταση «RoomService» και για την συνεργασία με τον Έκτορα Λυγίζο

Είναι η τρίτη φορά που συνεργάζομαι με τον Έκτορα Λυγίζο, η δεύτερη στο θέατρο. Ουσιαστικά είμαστε δύο θίασοι ενωμένοι από τις δύο προηγούμενες δουλειές του Έκτορα, τους «Πολεμιστές» και τις «Βάκχες», οπότε το κλίμα είναι λίγο πολύ γνωστό, ξέραμε τον κόσμο στον οποίο θα μπούμε. Είναι ωραίες οι συνθήκες δουλειάς από όλες τις απόψεις. Υπάρχει μια κοινή αισθητική με τον Έκτορα πάνω στην υποκριτική και στον τρόπο δουλειάς. Υπάρχει αμοιβαία εμπιστοσύνη, νιώθω ιδιαίτερα ευγνώμων και χαρούμενος που συνεργάζομαι ξανά μαζί του και θα ήθελα όλες μου συνεργασίες να είναι έτσι, σε ένα τόσο όμορφο κλίμα.

 

Πες μου λίγα λόγια και για την κινηματογραφική σας συνεργασία.

Είναι η ταινία «Το αγόρι τρώει το φαγητό του πουλιού» η οποία διακρίθηκε σε φεστιβάλ στο εξωτερικό. Είναι μια ταινία που μου έδωσε μεγάλη ικανοποίηση, δεν έχω κάνει πολύ σινεμά και αυτή η εμπειρία μου έδωσε πολλά. Θέλω να ασχοληθώ ακόμα περισσότερο με τον κινηματογράφο.

 

Ποια είναι  η γνώμη σου για το σημερινό κινηματογραφικό τοπίο στην Ελλάδα;

Έχω δει κάποιες ελληνικές ταινίες πρόσφατα αν και οφείλω να σου ομολογήσω ότι όταν αποφασίζω να πάω σινεμά, η ελληνική ταινία δεν είναι η πρώτη μου επιλογή. Μου αρέσει η αισθητική του ελληνικού σινεμά όπως έχει διαμορφωθεί τα τελευταία χρόνια αλλά θεωρώ ότι ο κινηματογράφος χρειάζεται παραγωγή, χρήματα, τα οποία δεν υπάρχουν αυτή την στιγμή στην Ελλάδα. Νομίζω ότι πρέπει με κάποιο τρόπο να στηριχθεί ο ελληνικός κινηματογράφος, εμένα μου αρέσει και τον πιστεύω.

papadopoulos3

Ποιο θεωρείς ότι είναι υποκριτικά το δυνατό σου σημείο;

Δεν ξέρω να σου πω πραγματικά, αυτό που ενδιαφέρει είναι να μην επαναπαύομαι στις ευκολίες μου και να εξασκώ διαρκώς τα υποκριτικά μου εργαλεία. Μου αρέσουν οι προκλήσεις και είναι αυτές που με βοηθάνε να πάω παρακάτω.

 

Μίλησε μου για την κρίση στον χώρο των ηθοποιών

Έχουν κλείσει διάφοροι θεατρικοί πυρήνες, λόγω της κατάστασης στην οποία βρίσκεται η χώρα. Τα πράγματα είναι δύσκολα, ελάχιστοι πια θεατρικοί οργανισμοί δίνουν μισθό, όλοι πληρώνονται με ποσοστά, υπάρχουν πολύ λίγα χρήματα πια στο επάγγελμα. Οι σκηνοθέτες έχουν γίνει και παραγωγοί, από ανάγκη προφανώς. Πολλοί εξαναγκάζονται να κάνουν μόνοι τους τις δουλειές τους και πολλές φορές αναγκάζεσαι να δουλεύεις απλήρωτος. Είναι μια κατάσταση που σε προβληματίζει για το τι επιφυλάσσει το μέλλον.

 

Ποια στοιχεία πιστεύεις ότι πρέπει να διαθέτει ένας νέος ηθοποιός προκειμένου να ξεχωρίσει;

Είμαι πολύ νέος στο επάγγελμα για να μπορέσω να σου απαντήσω με σιγουριά σε αυτή την ερώτηση. Νομίζω ότι πρέπει καταρχήν να υπάρχει μια πολύ καλή βασική εκπαίδευση η οποία θα σου προσφέρει τα πρώτα απαραίτητα εφόδια. Από εκεί και πέρα χρειάζεται σαφώς πολύ δουλειά και αφοσίωση. Αν και στην χώρα που ζούμε είναι δύσκολο να αφοσιωθείς ολοκληρωτικά σε κάτι το οποίο να μπορεί να σου εξασφαλίσει κι ένα στοιχειώδη βιοπορισμό. Δεν γίνεται για παράδειγμα να δουλεύεις τέσσερις-πέντε μήνες για μια ταινία και να μην έχεις άλλη πηγή εισοδήματος.  Αλλά γενικότερα πιστεύω ότι χρειάζεται να αφοσιωθείς σ’ αυτό που κάνεις. Προσωπικά θαυμάζω τους ηθοποιούς που καταφέρνουν και κάνουν παράλληλα πρόβες για δύο παραστάσεις κτλ.

alt

Τι πιστεύεις για την εξέλιξη και των μέλλον των θεατρικών ομάδων;

Μου αρέσουν οι ομάδες, άλλωστε συμμετέχω και εγώ σε μια, στην ομάδα Kursk. Αλλά συμβαίνει κάτι περίεργο με τις ομάδες. Μαζεύονται νέοι ηθοποιοί, φτιάχνουν μια ομάδα με στόχο φαντάζομαι να πουν κάτι μέσα από την δουλειά τους και πολλές φορές το αποτέλεσμα δεν τους δικαιώνει. Καταλήγουν να κάνουν συμβατικές δουλειές χωρίς προσωπικό στίγμα. Φυσικά δεν ισχύει αυτό για όλες τις ομάδες, αλλά υποτίθεται ότι ξεκινάει μια ομάδα μόνη της, δουλεύει πολύ, κάνει πολύ κόπο και στο τέλος η δουλειά που παρουσιάζει δεν έχει κάτι το ιδιαίτερο. Πρέπει να προσπαθούμε διαρκώς να δίνουμε ένα προσωπικό στίγμα, γιατί αλλιώς καταλήγεις σαν τους μεγάλους θιάσους στους οποίους μια μικρή ομάδα ενδεχομένως καταλογίζει ότι κάνουν μερικές φορές δουλειές διεκπεραιωτικές και χωρίς ιδιαίτερη έμπνευση και στο τέλος κάνεις και εσύ ακριβώς το ίδιο. Ποιό το νόημα τότε;

 

Έχεις επαγγελματικούς στόχους;

Ένας από τους στόχους μου είναι να κάνω ξανά σινεμά. Συγκεκριμένους θεατρικούς στόχους δεν έχω. Θέλω να συνεχίσω να δουλεύω με την ομάδα Kursk και να κάνουμε ενδιαφέροντα πράγματα στα οποία θα αφοσιώνομαι.

 

Φτιάξε μου ένα προφίλ του καλού σκηνοθέτη

Όταν βρίσκομαι σε μια δουλειά έχω ανάγκη να νιώθω οικειότητα. Να αισθάνομαι ότι βρίσκομαι με ανθρώπους με τους οποίους υπάρχει μια καλή προσωπική σχέση πέρα από το στεγνό επαγγελματικό. Ο καλός σκηνοθέτης είναι αυτός που μπορεί να διατηρεί τις ισορροπίες σε μια πρόβα, να μιλάει πολύ με τους ηθοποιούς και να μην ξεσπά χωρίς λόγο. Επίσης καλός σκηνοθέτης είναι αυτός που δίνει ελευθερία στους ηθοποιούς, να λένε την γνώμη τους κτλ. Γενικότερα να υπάρχει ένα κλίμα οικογένειας στην πρόβα, με την κατανόηση που μπορεί να υπάρχει μέσα σε ένα τέτοιο κλίμα.

papadopoulos5

Υπάρχουν έργα ή ρόλοι που θα ήθελες πολύ να παίξεις;

Δεν έχω συγκεκριμένους ρόλους στο μυαλό μου τους οποίους θα ήθελα να παίξω αλλά υπάρχουν συγγραφείς που με ενδιαφέρουν πολύ. Θέλω να ασχοληθώ με την αρχαία τραγωδία, με τον Σαίξπηρ. Γενικότερα με ενδιαφέρει να εξερευνήσω τον τρόπο δουλειάς πάνω σ’ αυτά τα κείμενα, την γλώσσα, τον λόγο.

 

Τι σου αρέσει να παρακολουθείς στο θέατρο;

Μου αρέσει να παρακολουθώ σκηνοθέτες. Για παράδειγμα παρακολουθώ πιστά τις δουλειές του Μιχαήλ Μαρμαρινού και του Γιάννη Χουβαρδά. Και άλλων φυσικά.

 

Τι σε ενοχλεί στο ελληνικό θέατρο;

Δεν μπορώ να πω ότι υπάρχει κάτι που να με ενοχλεί ιδιαίτερα στο ελληνικό θέατρο. Προσπαθώ να μην γκρινιάζω και να τα βλέπω όλα από την θετική τους πλευρά. Ίσως μερικές φορές να υπάρχει μια διόγκωση των πραγμάτων. Αυτό που δεν μου αρέσει όταν το συναντώ είναι κάποιες ιδιόρρυθμες συμπεριφορές οι οποίες εκδηλώνονται στον απόλυτο βαθμό. Όταν δεν υπάρχει δηλαδή διαλλακτικότητα.

papadopoulos6

Ποια είναι για σένα πετυχημένη παράσταση;

Πετυχημένη παράσταση είναι αυτή που καθιστά ξεκάθαρο στον θεατή αυτό που θέλει να του περάσει, αυτό που θέλει να πει σαν παράσταση.  Επίσης πετυχημένη παράσταση είναι αυτή στην οποία έχει επιτευχθεί σε μεγάλο βαθμό η καλή επικοινωνία μεταξύ των συντελεστών και σαφώς υπάρχει ένας κοινός στόχος. Δεν αρκεί μόνο η εμπορική απήχηση μιας παράστασης για να θεωρηθεί επιτυχημένη.

 

Ποια είναι τα προσεχή σου σχέδια;

Θα  κάνουμε μια καινούρια δουλειά με την ομάδα Kursk, η οποία αποτελείται από τους Χάρη Φραγκούλη, Αργύρη Πανταζάρα, Ηρώ Μπέζου και μένα. Η παράσταση αυτή θα ανέβει γύρω στον Φεβρουάριο. Επίσης θα συμμετέχω στην «Ηλέκτρα» του Σοφοκλή σε σκηνοθεσία Δημήτρη Ξανθόπουλου, η οποία θα ανέβει γύρω στον Μάιο.

 

Η 1η κατά σειρά φωτογραφία που πλαισιώνει την συνέντευξη ανήκει στον φωτογράφο Christos Tzimas και στο πρακτορείο του "This is not another agency". 

 

Η παράσταση «RoomService» σε σκηνοθεσία Έκτορα Λυγίζου παίζεται από 18 Δεκεμβρίου έως 5 Ιανουαρίου στην Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση.

Πληροφορίες: 210 900 5 800

http://www.sgt.gr/