Σχετικά άρθρα
ΗΛΕΚΤΡΑ ΤΣΑΚΑΛΙΑ |
Συντάχθηκε απο τον/την Νεκτάριος-Γεώργιος Κωνσταντινίδης | |||
Πέμπτη, 27 Οκτώβριος 2011 08:06 | |||
Ηλέκτρα Τσακαλία Με την ομάδα «ΟΔC» μας ταξιδεύει στο «Μετά»
Η Ηλέκτρα αποφοίτησε από το Τμήμα Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Reading της Αγγλίας και από τη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου της Ελλάδας. Σπουδάστρια ακόμα στη δραματική σχολή πρωταγωνιστεί στην παράσταση «Ρωμαίος και Ιουλιέτα…Περιμένοντας» σε κείμενο και σκηνοθεσία του Θοδωρή Τσαπακίδη. Στη συνέχεια, συνεργάζεται με το Εθνικό Θέατρο στις παραστάσεις «Ορέστεια» του Αισχύλου, «Έξοδος» σε κείμενα Αισχύλου, Ευριπίδη και Αριστοφάνη και «Δόκτωρ Φάουστους» του Κρίστοφερ Μάρλοου, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Λιγνάδη και στην «Ηλέκτρα» του Σοφοκλή σε σκηνοθεσία Έφης Θεοδώρου. Ακολουθούν οι παραστάσεις «Η σαραντάρα και ο πρωτάρης» σε σκηνοθεσία Γιάννη Ιορδανίδη και «Ο ήχος του όπλου» της Λούλας Αναγνωστάκη σε σκηνοθεσία Έλλης Παπακωνσταντίνου. Φέτος πρωταγωνίστησε στη performance «Breath of life» της Ero Seagull που έλαβε χώρα στο The Scala London. Έχει λάβει μέρος σε αξιόλογες σειρές στην τηλεόραση και σε κινηματογραφικές ταινίες με πιο πρόσφατη αυτή του Κλεάνθη Δανόπουλου «Στο βάθος κήπος». Τώρα τη συναντάμε στο Βοτανικό στην πολυσυζητημένη site specific performance της Έλλης Παπακωνσταντίνου «Μετά» που ανεβάζει η ομάδα «ΟΔC».
Μίλησέ μας για την φετινή σου δουλειά.
Δεν είναι δουλειά, είναι χρέος. Η αίσθηση ότι κάτι καταρρέει στην κοινωνία ώθησε την ομάδα «ΟΔC» στη δημιουργία της παράστασης «Μετά». Το «Μετά» μοιάζει με έναρθρη κραυγή. Θελήσαμε ν’ αρθρώσουμε λόγο υπεύθυνα κι επώνυμα σε μια εποχή κατάρρευσης, να σταματήσουμε να φοβόμαστε και να δράσουμε. Είναι ένα πολιτικό βήμα. Εικαστικά, ζωντανή μουσική, ηχητικό τοπίο, μεταμοντέρνες άριες, χορογραφίες, αυτοσχεδιασμοί και πλήθος εθελοντών. Είμαστε είκοσι άνθρωποι. Βρίσκομαι στο σωστό μέρος, το σωστό χρόνο.
Γιατί ξεκίνησες να κάνεις θέατρο;
Αν οι λέξεις που χρησιμοποιούμε καθημερινά, αρκούσαν για να εκφράσουμε τα μύχια της καρδιάς μας κι αν όσα υποσχόμασταν στον εαυτό μας δεν τα ξεχνούσαμε, κι αν ο λόγος μας ήταν υπογραφή μας, δεν θα είχαμε ανάγκη την Τέχνη. Θέατρο κάνω γιατί χρειάζεται…
Ποια είναι τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ένας νέος δημιουργός στο θεατρικό χώρο;
Είναι καλό να γνωρίζεις τους φόβους σου-αυτά τα χαλινάρια που σ’ εμποδίζουν να προχωράς- και να τους τιθασεύεις. Οι άνθρωποι συχνά αφήνουν ατιθάσευτο το φόβο για την αλλαγή, για κάθε τι καινούργιο, κάθε τι που ταράζει την καθεστηκυία τους κατάσταση. Οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει ένας νέος δημιουργός στον θεατρικό χώρο, είναι οι ίδιες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν όλοι όσοι προτείνουν κάτι καινούργιο σε όλο το κοινωνικό φάσμα.
Ποια είναι τα θεατρικά σου όνειρα;
Να σταματήσει να χρειάζεται το θέατρο. Γιατί οι άνθρωποι θα σταματήσουν να ονειρεύονται τη ζωή και θα αρχίσουν να ζουν εδώ και τώρα.
Πώς επιλέγεις τις συνεργασίες σου;
Έχω δύο τρόπους. Αλλά δεν σου τους λέω!
Καλά μη μου τους λες! Θα μου πεις τουλάχιστον ποια κατά τη γνώμη σου είναι τα βασικά προσόντα ενός δημιουργού;
Να είναι πάντα η έκφραση του προσωπική, να έρχεται σ’ επαφή με το είναι του και να μην πέφτει στην παγίδα του να έχει ως μοναδικό οδηγό του να θέλει ν’ αρέσει…
Τι πιστεύεις για τις θεατρικές ομάδες;
Ό, τι για όλες τις ομάδες. Όταν θέλουμε να προσθέσουμε κάτι στο χώρο, είναι ωραίο να συναντιόμαστε με άλλους ανθρώπους που θέλουν κι αυτοί το ίδιο. Η ισχύς εν τη ενώσει. Η ομάδα ως εργαλείο έκφρασης είναι απαραίτητο. Όταν τη χρησιμοποιείς όμως για να «κανακεύεις» τους φόβους σου, είναι επικίνδυνο πράγμα…
Ποια είναι τα προσεχή σου σχέδια;
Με αρχή το «Μετά» έχει ξεκινήσει ένας δημιουργικός αναβρασμός με πολλές επικείμενες καλλιτεχνικές δράσεις.
Πες μας τη γνώμη σου για το «Επί Σκηνής»
Απαραίτητο!
|