Σχετικά άρθρα
ΑΜΜ(Α) ² |
Συντάχθηκε απο τον/την Μαρία Κυριάκη | |||
Δευτέρα, 13 Ιούνιος 2022 06:24 | |||
Μία κοπέλα από τον πύργο από την ομάδα ΑΜΜ(Α) ² Φεστιβάλ Νέων Θεατρικών Ομάδων Off-Off Athens
Το Φεστιβάλ Νέων Θεατρικών Ομάδων Off-Off Athens στο Επί Κολωνώ είναι μια αγαπημένη θεατρική γιορτή και ταυτόχρονα μια ευκαιρία για νέες ομάδες να παρουσιάσουν την δουλειά τους στο κοινό. Για 12η χρονιά φέτος, το Off-Off Athens festival γίνεται πόλος έλξης για τους θεατρόφιλους που θέλουν να γνωρίσουν το νέο αίμα του Ελληνικού θεάτρου στα πρώτα του βήματα. Το “Επί Σκηνής” παρουσιάζει τις ομάδες που θα συμμετέχουν και μιλάει με τους δημιουργούς για την παράσταση τους.
Δραματουργία Μία διασκευή του μυθιστορήματος «Ο Πύργος», για τη συμπεριφορά της κοινωνίας απέναντι στη γυναίκα, από την εποχή του Κάφκα μέχρι σήμερα. Το έργο ξεκινά με τη «γέννηση» της γυναίκας, που σταδιακά κατακρεουργείται. Μαζί της «γεννιούνται» και τέσσερις ηρωίδες του μυθιστορήματος «Ο Πύργος», του Κάφκα, βιώνοντας τη διαχρονική συμπεριφορά της κοινωνίας απέναντι στη γυναίκα.
Συνέντευξη Πως επεξεργαστήκατε το κείμενο του Κάφκα για να προκύψει η δραματουργία σας και τι θέλατε να αναδείξετε μέσα απ’ αυτήν; Διαβάζοντας το λογοτεχνικό κείμενο του Κάφκα ο «Πύργος», αυτό που μας κέντρισε το ενδιαφέρον δεν ήταν η βασική ιστορία του ήρωα, αλλά οι γυναικείοι χαρακτήρες του έργου, οι «ρόλοι» που έπαιζαν και το πώς αντιμετωπίζονταν. Έτσι αφαιρέσαμε όλα τα υπόλοιπα στοιχεία και κρατήσαμε μόνο αυτούς τους χαρακτήρες, δημιουργώντας ένα εντελώς καινούργιο σύμπαν στο οποίο θέλήσαμε να δώσουμε πνοή και να ζωντανέψει πάνω στη σκηνή. Η θεματολογία του Πύργου άλλαξε και βασικό θέμα του έργου μας γίνεται η γυναίκα. Όλη η καταπίεση, ο χλευασμός, οι παρενοχλήσεις, η διαρκής προσπάθεια να γίνει αρεστή, είναι μερικά απ’ τα προβλήματα που συνεχίζει να έρχεται μια γυναίκα καθημερινά και παρά την βελτίωση, βλέπουμε κάποια μοτίβα που συνεχίζουν να επαναλαμβάνονται ακόμα και σήμερα.
Πως δημιουργήθηκε η ομάδα σας, πως εμπνευστήκατε το όνομα της και τι σημαίνει; Η ομάδα μας δημιουργήθηκε στο πλαίσιο της σχολής με αφορμή τη διασκευή του συγκεκριμένου έργου . Όταν είδαμε πως ήταν αξιόλογη και ενδιαφέρουσα δουλειά, γεννήθηκε η ανάγκη να τη φέρουμε επί σκηνής στο φεστιβάλ. Την βαφτίσαμε ΑΜΜ(Α) ². Το όνομα είναι από τα αρχικά μας και με αναγραμματισμό σχηματίζει και τη λέξη «μαμά», η οποία είναι ιερή και σχετική με το έργο καθώς έχει να κάνει με τις γυναίκες. Το θεωρήσαμε ενδιαφέρον!
Τι θα θέλατε να μεταφέρετε στο κοινό μέσα από την παράσταση σας; Μέσα από τη φόρμα του συμβολισμού, το κοινό θ’ ανακαλύψει πως η γυναικεία φύση κατακρεουργείται από την κοινωνία, από την ίδια την γυναίκα, τους άντρες καθώς και την κατάχρηση της εξουσίας, μέσα απ’ τα λόγια του Κάφκα. Θέλουμε να αναδείξουμε την ασφυκτική θέση της γυναίκας, η οποία εγκλωβίζεται από την κοινωνία, αλλά εν τέλει και από τον ίδιο της τον εαυτό.
Ποια πιστεύετε πως είναι η επίδραση του θεάτρου στις σύγχρονες κοινωνίες και με ποιον τρόπο επικοινωνεί τους προβληματισμούς των νέων ανθρώπων; Η επίδραση του θεάτρου ήταν είναι και θα είναι μεγάλη! Αρκεί ο κόσμος να πηγαίνει. Το θέατρο είναι ανάγκη και επικοινωνεί με πολλούς διαφορετικούς τρόπους τους προβληματισμούς των νέων. Δεν κρύβεται. Δεν φοβάται. Το θέατρο στέκεται γυμνό και σου μιλάει για τα πάντα με όποιον τρόπο μπορείς να φανταστείς.
Ποια μέθοδο εφαρμόζετε στις πρόβες και με ποιο τρόπο συνεργάζεστε; Απ’ την αρχή, γράφοντας την διασκευή, το έργο είχε αποκτήσει μία συγκεκριμένη σκηνοθετική γραμμή. Ταυτιστήκαμε απόλυτα με το θέμα κι αυτό μας οδήγησε από μόνο του. Δουλέψαμε συλλογικά και μέσα από δοκιμές, βγάλαμε το στήσιμο του έργου. Η καθεμία έφερε τις δικές της ιδέες και καταφέραμε να φτιάξουμε ένα αρμονικό σύνολο. Παραδόξως, δεν υπήρξε κάποια ένταση ή διαφωνία που να μας δυσκόλεψε, αντιθέτως, ότι μας προβλημάτιζε, καταφέρναμε και το λύναμε. Αν και δραματικό το έργο, δεν έλειψαν τα γέλια και οι πρόβες μας βοήθησαν να μάθουμε η μία την άλλη καλύτερα.
Τι πιστεύετε για τις θεατρικές σπουδές στη χώρα μας; Ίσως να ήταν καλύτερο να υπάρχει μια πιο δομημένη ύλη για τις θεατρικές μας σπουδές. Η τέχνη της υποκριτικής είναι τόσο ανοιχτή που είναι πιο δύσκολο να ορίσεις συγκεκριμένη γνώση απ’ ότι στις επιστημονικές σπουδές. Παρόλα αυτά, δεν πιστεύουμε ότι είναι ανέφικτο να υπάρξει μια καλύτερη οργάνωση σε σχέση μ’ αυτό. Μην ξεχνάμε ότι αυτές που κυριαρχούν είναι οι ιδιωτικές σχολές, άρα μιλάμε για επιχειρήσεις. Ο κλήρος πέφτει στον μαθητή και την προσωπική του προσπάθεια. Επίσης, σημαντικό ρόλο παίζουν και οι καθηγητές. Εμείς είμαστε τυχερές και μάθαμε κάτω από πολύ καταξιωμένους και αξιόλογους ανθρώπους, που ενδιαφέρονταν για το θέατρο και την τέχνη γενικότερα.
Ποιες ευκαιρίες δίνονται στους νέους ανθρώπους στην Ελλάδα ώστε να προωθήσουν την δουλειά τους; Η αλήθεια είναι πως δεν δίνονται πολλές ευκαιρίες σε εμάς τους νέους. Συχνά βλέπουμε να επιλέγονται οι ίδιοι και οι ίδιοι ηθοποιοί, δημιουργοί και γενικότερα καλλιτέχνες. Ευτυχώς υπάρχουν κάποιες εξαιρέσεις που δίνουν ευκαιρίες σε νέους καλλιτέχνες. Για παράδειγμα αυτό το φεστιβάλ είναι μια τέτοια περίπτωση.
Ποιες δυσκολίες αντιμετωπίζετε επιχειρώντας να ενταχθείτε στο θεατρικό γίγνεσθαι της χώρας μας; Οι δυσκολίες αυξάνονται όπως και κάποιες ευκολίες. Τα κοινωνικά μέσα δικτύωσης είναι μια δίοδος στο να επικοινωνήσεις το έργο σου, να γνωριστείς με άλλους καλλιτέχνες κτλ. Λόγω του ότι είναι ανοιχτό επάγγελμα, υπάρχει υπερκορεσμός και ειδικά για τις γυναίκες είναι πολύ μεγάλος ο ανταγωνισμός.
Τι όνειρα και τι σχέδια κάνετε για το μέλλον; Το επόμενο «σχέδιο» της ομάδας μας είναι αυτό το φεστιβάλ να είναι μια καλή αρχή για την παράστασή μας με σκοπό να συνεχιστεί και να φτάσει όσο πιο μακριά γίνεται.
Μιλήστε μου για το φεστιβάλ και την μέχρι τώρα εμπειρία σας από την συμμετοχή σας ς’ αυτό. Η εμπειρία του φεστιβάλ είναι κάτι όμορφο και καινούργιο για μας. Προς το παρόν έχουμε παρακολουθήσει πολύ ενδιαφέρουσες και διαφορετικές μεταξύ τους δουλειές. Επίσης μετά από τις παραστάσεις, ο κήπος του θεάτρου είναι ιδανικός και προσφέρεται για συζητήσεις παρέα με ένα δροσερό ποτό. Συντελεστές: Κείμενο: Ο Πύργος» του Φραντς Κάφκα σε διασκευή των Αντιγόνης Μακρή, Μαρίας Σ. Αποστολάτου, Άννας Άβντα Σκηνοθεσία:Ομάδα ΑΜΜ(Α)² Σκηνικά/Κοστούμια: Ομάδα ΑΜΜ(Α)² Φωτογραφία/Video: Πέτρος Μακρής Ερμηνεύουν: Άννα Άβντα, Μαρία Αποστολάτου, Αντιγόνη Μακρή, Άντζελα Σπυροπούλου, (Φωνή) Πέτρος Μακρής Διάρκεια παράστασης:50 λεπτά Δευτέρα 13 Ιουνίου στις 20:15 & Τρίτη 14 Ιουνίου στις 22:00 Εισιτήριο:Η γενική είσοδος είναι 5,00€ για τη μία παράσταση και 6,00€ για τις δύο παραστάσεις της ίδιας βραδιάς ΘέατροΕπί Κολωνώ Κεντρική σκηνή Ναυπλίου 12, Κολωνός, Αθήνα Τηλ.: 210 5138067 Το Φεστιβάλ θα διαρκέσει έως 22 Ιουνίου 2022 με συμμετοχή 27 θεατρικών σχημάτων.
|