Α.Θ.Ε.Ν. Εκτύπωση
Συντάχθηκε απο τον/την Μαρία Κυριάκη   
Τρίτη, 14 Ιούνιος 2022 18:37

Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΚΑΙ Η ΚΟΡΗ του Ariel Dorfman από την ομάδα Α.Θ.Ε.Ν.

Φεστιβάλ Νέων Θεατρικών Ομάδων Off-Off Athens

auen

Το Φεστιβάλ Νέων Θεατρικών Ομάδων Off-Off Athens στο Επί Κολωνώ είναι μια αγαπημένη θεατρική γιορτή και ταυτόχρονα μια ευκαιρία για νέες ομάδες να παρουσιάσουν την δουλειά τους στο κοινό. Για 12η χρονιά φέτος, το Off-Off Athens festival γίνεται πόλος έλξης για τους θεατρόφιλους που θέλουν να γνωρίσουν το νέο αίμα του Ελληνικού θεάτρου στα πρώτα του βήματα. Το “Επί Σκηνής” παρουσιάζει τις ομάδες που θα συμμετέχουν και μιλάει με τους δημιουργούς για την παράσταση τους.

 

Δραματουργία

Λίγα λόγια για το έργο: Λίγα χρόνια ύστερα από την δικτατορία του Πινοσέτ στην Χιλή, η Παουλίνα παλεύει ακόμα με τις βασανιστικές αναμνήσεις της απαγωγής και των ομαδικών βιασμών που υπέστη, αναζητώντας ακόμα την εκδίκηση. Μία σατανική σύμπτωση την φέρνει ξανά κοντά με έναν από τους βιαστές της μέσα στο ίδιο της το σπίτι. Θα οδηγηθεί στην αυτοδικία;

 

Συνέντευξη

Ποια ήταν τα κίνητρα σας για την επιλογή αυτού του έργου;

Αυτό που θέλουμε να επικοινωνήσουμε μέσα από την επιλογή αυτού του έργου αφορά κυρίως στο θέμα που θίγει: την βία που υφίσταντο και εξακολουθούν να υφίστανται οι γυναίκες στην κοινωνία μας, καθώς και την διαχρονικότητα του θέματος αυτού.To έργο περιγράφει τον θάνατο της ψυχής που ακολουθεί ύστερα από έναν βιασμό ως ένα υπερβολικά επίκαιρο -δυστυχώς- θέμα. Η βία κατά των γυναικών είναι ένα ακραία σοβαρό ζήτημα που έχει αρχίσει -ευτυχώς- να απασχολεί την κοινωνία και έχει αρχίσει να συζητιέται όχι πια ως φήμη ή κουτσομπολιό αλλά ως ένα τραγικό γεγονός. Το βάρος πια δεν πέφτει στο τι δεν έκανε το θύμα για να γλιτώσει αλλά στο τι έκανε ο θύτης στο θύμα και στο πώς θα τιμωρηθεί γι’ αυτό. Αυτό ακριβώς πραγματεύεται αυτό το έργο και παρόλο που η ιστορία λαμβάνει χώρα την δεκαετία του ’70 στην Χιλή είναι σαν να έχει γραφτεί σήμερα. Η έλλειψη αντίδρασης της Παουλίνα την ώρα της απαγωγής της -μαζί με την ενοχή που τη συνοδεύει αργότερα- περιγράφει ακριβώς αυτό το «πάγωμα» και αυτή την παράλυση που περιγράφουν τα θύματα βιασμών ή παρενόχλησης την ώρα που τους συνέβη το γεγονός.

 

Πως δημιουργήθηκε η ομάδα σας, πως εμπνευστήκατε το όνομα της και τι σημαίνει;

Η ομάδα μας ξεκίνησε από την φιλία μας. Όταν πληροφορηθήκαμε για το φεστιβάλ σκεφτήκαμε ότι είναι μια ωραία ευκαιρία να περάσουμε δημιουργικά τον όποιο ελεύθερο χρόνο διαθέτουμε. Το όνομά της προκύπτει από τα αρχικά των ονομάτων μας.

 

Τι θα θέλατε να μεταφέρετε στο κοινό μέσα από την παράσταση σας;

Στόχος μας είναι να αποδώσουμε την πολυπλοκότητα των ανθρωπίνων σχέσεων και το πώς αυτές αναδιαμορφώνονται και ανασχηματίζονται μέσα σε δύσκολες συνθήκες. Το πώς οι τραυματικές εμπειρίες των ανθρώπων μπορούν να μολύνουν τις μελλοντικές τους σχέσεις. Το κοντινό μας περιβάλλον πώς διαχειρίζεται τα τραύματά μας και μέχρι ποιο σημείο θα ασχοληθεί με το τραυματικό μας παρελθόν; Είναι κανείς - όσο κι αν μας αγαπά - πραγματικά διατεθειμένος να ασχοληθεί με παρελθοντικά τραύματα; Η κοινωνία με το νομικό της σύστημα πόσο σοβαρά πρέπει να πάρει το ζήτημα της απόδοσης της δικαιοσύνης προκειμένου τα θύματα να μην μπουν στην διαδικασία να την πάρουν μόνα τους στα χέρια τους προκειμένου να αυτολυτρωθούν; Ξεπερνιούνται ποτέ τα απάνθρωπα εγκλήματα για αυτόν που τα υφίσταται; Η εκδίκηση είναι κάτι που προσφέρει ανακούφιση ή την ψευδαίσθησή της; Όλα αυτά τα ερωτήματα μάς δημιούργησε η μελέτη του έργου και αυτά θα προσπαθήσουμε να φωτίσουμε και στην παράστασή μας.

 

Ποια πιστεύετε πως είναι η επίδραση του θεάτρου στις σύγχρονες κοινωνίες και με ποιον τρόπο επικοινωνεί τους προβληματισμούς των νέων ανθρώπων;

Το θέατρο όταν καταφέρει να πείσει τον θεατή και να τον κάνει να συμμετάσχει με την φαντασία του σε αυτό που συμβαίνει εκείνη την ώρα πάνω στην σκηνή μπορεί πραγματικά να τον προβληματίσει και να τον κάνει να συνειδητοποιήσει ορισμένα πράγματα, ακόμα και να αναθεωρήσει τις απόψεις του πάνω σε ένα θέμα. Το ότι μέσα από το θέατρο μπορεί κάποιος να δει τον εαυτό σου από απόσταση, αυτό και μόνο μας δίνει μια ιδέα όσον αφορά την επίδραση του στον άνθρωπο. Φυσικά δεν πρέπει να ξεχνάμε και την διασκέδαση που μπορεί προσφέρει.

 

Ποια μέθοδο εφαρμόζετε στις πρόβες και με ποιο τρόπο συνεργάζεστε;

Στις πρόβες μας εργαστήκαμε ομαδικά και το αποτέλεσμα προέκυψε από το πάντρεμα των ιδεών όλων μας.

 

Τι πιστεύετε για τις θεατρικές σπουδές στη χώρα μας;

Είναι είδος πολυτελείας δυστυχώς. Γενικώς το θέατρο και οι τέχνες γενικότερα είναι ακριβά σπορ στην Ελλάδα. Αλλά δεν το βάζουμε κάτω, προσπαθούμε με ό,τι έχουμε. Επίσης, πέρα από το κόστος, το βασικό που χαρακτηρίζει τις θεατρικές σπουδές είναι η ανοργανωσιά και η έλλειψη ελέγχου όσον αφορά το αν και το κατά πόσον γίνεται σωστή δουλειά.

 

Ποιες ευκαιρίες δίνονται στους νέους ανθρώπους στην Ελλάδα ώστε να προωθήσουν την δουλειά τους;

Η αλήθεια είναι ότι ο Πολιτισμός στην Ελλάδα χρειάζεται ενίσχυση. Ωστόσο οφείλουμε να αναγνωρίσουμε ότι μετά την πανδημία έχει αρχίσει να γίνεται μια προσπάθεια να δοθεί βήμα σε νέους καλλιτέχνες. Και το ίδιο το κοινό έχει αρχίσει να επιλέγει δουλειές νέων καλλιτεχνών και έχει αρχίσει να δίνει βήμα σε θεάματα που παλιότερα μπορεί να του περνούσαν απαρατήρητα.

 

Ποιες δυσκολίες αντιμετωπίζετε επιχειρώντας να ενταχθείτε στο θεατρικό γίγνεσθαι της χώρας μας;

Οι δυσκολίες έχουν κυρίως να κάνουν με την δυσαναλογία που υπάρχει ανάμεσα στην προσφορά καις την ζήτηση κάτι που ισχύει στην χώρα μας σε όλες τις δουλειές και σε όλους τους κλάδους. Το θέατρο δεν αποτελεί εξαίρεση.

 

Τι όνειρα και τι σχέδια κάνετε για το μέλλον;

Παρά τις δυσκολίες εμείς επιμένουμε να κάνουμε όνειρα και να τα κυνηγάμε. ‘Ετσι κι αλλιώς η ζωή δείχνει ότι τίποτα δεν είναι απίθανο ή αδύνατο. Στόχος μας είναι να τελειώσουμε αρχικά τις σπουδές μας στο θέατρο, να πάρουμε όσο δυνατόν περισσότερα εφόδια και εμπειρίες μπορούμε, να μάθουμε από τους μεγαλύτερους, απ’ όσους έχουν περισσότερη εμπειρία από μας και στην συνέχεια να δημιουργήσουμε κάτι δικό μας ως αποτέλεσμα όλων αυτών που θα έχουμε εισπράξει.

 

Μιλήστε μου για το φεστιβάλ και την μέχρι τώρα εμπειρία σας από την συμμετοχή σας αυτό.

Το φεστιβάλ Off-OffAthens είναι ένα φεστιβάλ που δίνει ευκαιρία σε νέους καλλιτέχνες να εκφραστούν όπως επιθυμούν και να προτείνουν την δουλειά τους, καθώς και το να παίξουν σε ένα από τα ωραιότερα και ιστορικότερα θέατρα της Αθήνας. Η εμπειρία μας έχει μόνο θετικά, καθώς η συνεργασία μας είναι άψογη σε όλους τους τομείς.

 

Απαντούν:

Αγγελική Βελισσαρίου

Νεκτάριος Μάστορης

Θωμάς Σπυρόπουλος

Συντελεστές:

Κείμενο: Ariel Dorfman

Μετάφραση: Ηρώ Μουκίου

Σκηνοθεσία: Αγγελική Βελισσαρίου – Νεκτάριος Μάστορης

Σκηνικά: Αντώνης Μάστορης

Κοστούμια: Αγγελική Βελισσαρίου

Φωτισμοί: Αγγελική Βελισσαρίου – Νεκτάριος Μάστορης

Video: Αγγελική Βελισσαρίου – Νεκτάριος Μάστορης

Φωτογραφία: Βάσια Αναγνωστοπούλου

Ηθοποιοί: Θωμάς Σπυρόπουλος (Τζεράρντο Εσκομπάρ)

Αγγελική Βελισσαρίου (Παουλίνα Σάλας)

Νεκτάριος Μάστορης (Ρομπέρτο Μιράντα)

Διάρκεια Παράστασης: 70 λεπτά

Πέμπτη 16 Ιουνίου στις 20:15 & Παρασκευή 17 Ιουνίου στις 22:00

Εισιτήριο:Η γενική είσοδος είναι 5,00€ για τη μία παράσταση και 6,00€ για τις δύο παραστάσεις της ίδιας βραδιάς

ΘέατροΕπί Κολωνώ Κεντρική σκηνή

Ναυπλίου 12, Κολωνός, Αθήνα

Τηλ.: 210 5138067

Το Φεστιβάλ θα διαρκέσει έως 22 Ιουνίου 2022 με συμμετοχή 27 θεατρικών σχημάτων.