Σχετικά άρθρα
ΕΡΩΤΑΣ ΚΑΙ ΡΑΔΙΟΥΡΓΙΑ |
Συντάχθηκε απο τον/την Μαρία Κυριάκη |
Παρασκευή, 08 Ιούλιος 2011 08:56 |
Έρωτας και Ραδιουργία του Φρήντριχ Σίλλερ Η παράσταση παίχτηκε την Τετάρτη 6 Ιουλίου στα πλαίσια του off-off festival Το αριστούργημα του Σίλλερ αν και γραμμένο το 1783, μοιάζει τόσο σύγχρονο στις μέρες μας και ταυτόχρονα τόσο μαγικό μέσα από τον υπέροχο, ποιητικό και περιεκτικό λόγο του, ώστε είναι απόλαυση να το παρακολουθεί κανείς και να βουτάει στα πολλά και διαφορετικά επίπεδά του, στις άπειρες αποχρώσεις του και στις εξαίσιες δυναμικές του. Με πρόσχημα μια ιστορία αγνής, νεανικής αγάπης, ο συγγραφέας θίγει κι αποκαλύπτει τις σκοτεινότερες πτυχές ενός διεφθαρμένου κόσμου του οποίου τα ηνία κρατούν άνθρωποι, αδίστακτοι, άπληστοι, ηδονοθηρικοί και εξαγοράσιμοι. Οι ισχυροί έχουν καταλύσει κάθε έννοια δικαιοσύνης και ηθικής, επιδιώκοντας μόνο την άνοδό τους στην εξουσία ή την ικανοποίηση των καπρίτσιων τους. Όμως έρχονται αντιμέτωποι με την αγνότητα της άσπιλης αγάπης για να διαπιστώσουν πως μέσα από τις ευτέλειες του βίου τους, καταδίκασαν τους εαυτούς τους σε μια ανούσια ζωή στην οποία η ανιδιοτέλεια της φιλίας, του έρωτα της μητρικής στοργής, δεν έχουν καμία θέση. Το νεαρό, ερωτευμένο ζευγάρι ακόμα και στην κόψη του θανάτου δικαιώνεται και σαν ένα άτεγκτο κάτοπτρο η ακραία πράξη του, τους εξαναγκάζει να έρθουν αντιμέτωποι με το είδωλο της αθλιότητα στην οποία επέλεξαν να ζουν και η οποία, αν και βουτηγμένη στο χρυσάφι, τη δύναμη και την επιτυχία, δεν μπορεί πια παρά να προξενεί και στους ίδιους και στους γύρω τους θανάσιμα πλήγματα. Ένα καθαρά πολιτικό έργο όπως άλλωστε και τα συγγενικά του «Ρωμαίος και Ιουλιέτα» και «Επικίνδυνες σχέσεις», που χρησιμοποιεί σαν πρόσχημα το ερωτικό πάθος για να διαλευκάνει τα επίβουλα παιχνίδια των ισχυρών και να καταγγείλει τις κρυφές κατασταλτικές δομές των ανεξέλεγκτων εξουσιών. Η παράσταση, η πιο ολοκληρωμένη και καλοδομημένη που είδα φέτος στο φεστιβάλ, βασίζεται σε μια έξυπνη διασκευή η οποία της επιτρέπει να εξελίσσεται σε αρκετά μικρότερο χρόνο χωρίς όμως και να στερεί στον θεατή, την δυνατότητα κατανόησης της δράσης και των τεκταινόμενων. Οι νεαροί, άπειροι ηθοποιοί αναμετρήθηκαν με ισχυρούς, πολύπλευρους ρόλους και δύσκολο λόγο για τον οποίο δεν είναι ακόμα τεχνικά και καλλιτεχνικά έτοιμοι. Ωστόσο κατάφεραν να αποδώσουν την αίσθηση και την ατμόσφαιρα του έργου χωρίς συναισθηματικές εκπτώσεις, βοηθούμενοι κι από την εμπνευσμένη σκηνοθεσία. Ξεχωρίζω την πολλά υποσχόμενη νεαρή Εύη Νταλούκα στο ρόλο της Λουίζε και την αδρή και δυναμική Αγνή Χιώτη στο ρόλο της Μίλλερ. Ενδιαφέρον είχε το πείραμα του να τοποθετηθούν οι δράσεις στους πολλούς και διαφορετικούς χώρους και επίπεδα του φουαγιέ αλλά μειονεκτούσε ως προς την ορατότητα αφού μόνο ελάχιστα καθίσματα μπορούσαν να την εξασφαλίσουν πλήρη, στους θεατές. Οι κομματιασμένες μουσικές και τα σκηνογραφικά ευρήματα με διαφορετικά μηχανήματα αναπαραγωγής ήχου, έδωσαν στην περφόρμανς μια ενδιαφέρουσα διάσταση που φλέρταρε με την διαχρονικότητα του έργου. Μετάφραση-Διασκευή-Σκηνοθεσία: Αλέξανδρος Κοέν Διαμόρφωση σκηνικού χώρου-Κοστούμια: Δέσποινα Ησαΐα Μουσική επιμέλεια: Κωνσταντίνος Ρεπάνης Φωτισμοί: Αλεξάνδρα Μουζακίτη Βοηθός σκηνοθέτη :Νικόλας Πέτρου Παίζουν: Μαρία Καβαλλάρη Εύη Καραδήμα Εύη Νταλούκα Κώστας Πιπερίδης Αλέξανδρος Τσελεπιδάκης Αγνή Χιώτη
«off-off Athens festival»
Από 6.06.2011 έως 09.07.2011
Δευτέρα έως Σάββατο: 21:30 Θέατρο «Επί Κολωνώ» Ναυπλίου 12 Κολωνός Τηλέφωνο: 210 5138067 Τιμές εισιτηρίων: 5€ |