Περικλής Ασημακόπουλος
Ο Περικλής είναι απόφοιτος της δραματικής σχολής Μαίρης Βογιατζή Τράγκα και του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών με μεταπτυχιακές σπουδές στην Αγγλία. Πραγματοποίησε δύο χρόνια σπουδών στη δραματική σχολή Δ.Φωτιάδη καθώς και πενταετή συνεργασία με το Θέατρο Δωματίου της Άντζελας Μπρούσκου. Έχει εμφανιστεί στο Εθνικό Θέατρο σε σκηνοθεσίες του Δημήτρη Μαυρίκιου (Ανδρομάχη,Ερρίκος ο Δ΄,Φρεναπάτη),στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών με το χοροθέατρο Εδουάρδος ΙΙ της ομάδας «Ήρος Άγγελος» σε σκηνοθεσία Πέτρου Γάλλια ενώ ενδεικτικά θα αναφέρουμε και τις συνεργασίες του με τους σκηνοθέτες Γιάννη Ιορδανίδη, Λάκη Λαζόπουλο, Θόδωρο Αμπαζή. Συμμετείχε σε παραστάσεις του ΔΗΠΕΘΕ Σερρών και Κέρκυρας. Στην μικρή οθόνη ξεκίνησε ως συμπαρουσιαστής σε επεισόδια της Εκπαιδευτικής Τηλεόρασης και αργότερα εμφανίστηκε σε αρκετές επιτυχημένες σειρές ενώ φέτος συμμετέχει σε μια ταινία ελληνογερμανικής συμπαραγωγής. Ένας απαιτητικός ρόλος σε ένα απαιτητικό έργο της «αιρετικής» Sarah Kane που ανεβαίνει για δεύτερη χρονιά με μια εντελώς διαφορετική όμως προσέγγιση στο θέατρο Σημείο, είναι η αφορμή για να μιλήσουμε μαζί του.
Γιατί επέλεξες να συμμετάσχεις στο «Cleansed»;
Μου έγινε η πρόταση σε μια περίοδο που δεν είχα άλλες θεατρικές υποχρεώσεις, μια πρόταση για συνεργασία με ανθρώπους που γνώριζα ή γνώρισα και εκτιμώ και για ένα έργο με εξαιρετικό ενδιαφέρον για μένα. Είχες δει το πρώτο ανέβασμα του έργου στην Ελλάδα;
Όχι δεν το είχα δει γιατί συμμετείχα σε άλλη παράσταση και παίζαμε τις ίδιες μέρες. Εκ των υστέρων λέω καλύτερα που δεν μπόρεσα να το δω, για να είμαι ανεπηρέαστος και «καθαρός», αν και τότε είχα στεναχωρηθεί που το έχασα. Λέγεται ότι η Sarah Kane έγραψε το Cleansed επηρεασμένη από την φράση του Γάλλου φιλόσοφου Roland Barthe «Όταν είσαι ερωτευμένος βρίσκεσαι σε στρατόπεδο συγκέντρωσης». Πιστεύεις ότι έχει μια δόση αλήθειας η πρόταση αυτή; Στον έρωτα ανοίγουμε, ελπίζουμε, γινόμαστε πιο ευαίσθητοι, πιο ανασφαλείς, διεκδικούμε, υποφέρουμε, πονάμε και όταν αυτά τα βιώνουμε με ένταση και λύσσα, εύκολα μετατρέπεται ο έρωτας σε μαρτύριο όπου δήμιος μπορεί να είναι ή ο άλλος ή ο ίδιος σου ο εαυτός. Το έργο είναι από αυτά που μία μερίδα του θεατρικού κοινού αποκαλεί «σκληρό» και «δύσκολο». Σε βρίσκει σύμφωνο ο χαρακτηρισμός;
Ναι, δεν το θεωρώ εύκολο και σίγουρα είναι σκληρό έργο, όπως και όλα τα έργα της Sarah Kane. Υπάρχουν θεατές που αιφνιδιάζονται από αυτά που βλέπουν επί σκηνής και σοκάρονται;
Υπήρξαν πέρσι κάποιες αντιδράσεις και μια δυο αποχωρήσεις, ήταν περιορισμένες όμως. Ίσως γιατί πλέον ο κόσμος ενημερώνεται περισσότερο για το τι πηγαίνει να παρακολουθήσει. Η διαφορετική «ενέργεια» του κοινού κάθε βραδιάς μπορεί να επηρεάσει την ερμηνεία σου;
Νομίζω ότι αυτή η αλληλεπίδραση και ανταλλαγή ενέργειας που συμβαίνει με τον κόσμο επιδρά στην πορεία και εξέλιξη της παράστασης, στο σύνολό της όμως, δεν θα ‘λεγα ότι με επηρεάζει προσωπικά ή μεμονωμένα.
Η παράσταση είναι αρκετά απαιτητική. Υπήρξαν κάποια σημεία ή στοιχεία της που σε δυσκόλεψαν αρχικά;
Αυτό που θα σου ‘λεγα ότι με δυσκόλεψε περισσότερο ήταν να βρω και να βγάλω την αλήθεια μέσα σ' όλη αυτή την απελπισία και το αδιέξοδο που μας επιβάλλει ο Τίνκερ. Ο Ροντ, ο χαρακτήρας που υποδύεσαι ζει σε μία «κόλαση» αλλά φαίνεται να αντλεί δύναμη από την αγάπη. Θέλεις να μας πεις μερικές σκέψεις που εσύ έχεις κάνει γι αυτόν;
Αυτό που περιγράφεις ισχύει για όλους τους ήρωες, ακόμα και για τον Τίνκερ, όλοι ζουν τη δική τους κόλαση και όλοι προσπαθούν να βρουν και να πιαστούν απ' την αγάπη. Για το Ροντ θα μοιραστώ μια ατάκα του που για μένα τον χαρακτηρίζει: «Υπάρχει μόνο το τώρα». Πώς είναι η συνεργασία με τα νέα μέλη της ομάδας φέτος;
Μια χαρά κυλάνε όλα, και ο Αινείας και ο Ορέστης έχουν την προθυμία και την δεκτικότητα που χρειάζεται για να ενταχθούν. Και η ύπαρξη νέων ανθρώπων σε συνδυασμό με την εντελώς νέα και διαφορετική προσέγγιση της Έφης Γούση μας έχει τονώσει όλους. Ποιες από τις συνεργασίες που έχεις κάνει μέχρι τώρα ξεχωρίζεις;
Απ' όλες τις δουλειές μου πάντα κρατώ κάτι. Δεν ξέρω ποια θα ξεχώριζα, υπάρχει μια μόνο πάντως που δε θα θελα να έχω κάνει.
Είσαι ικανοποιημένος από το γενικό θεατρικό τοπίο της χώρας μας; Τι θεωρείς ότι θα μπορούσε να γίνει ή να αποφευχθεί για την βελτίωση του;
Σε γενικές γραμμές ναι, υπάρχει πληθώρα και ποσοτικά και ποιοτικά αλλά έχουμε και πολλές δουλειές επιπέδου. Το σημαντικό έναι να επιλέγονται άνθρωποι ικανοί και άξιοι εμπιστοσύνης. Ποια παράσταση των τελευταίων ετών σε συγκίνησε σαν θεατή;
Θα σου αναφέρω τρεις παραστάσεις που με δάκρυσαν: «Εθνικός Ύμνος» του Μιχαήλ Μαρμαρινού, «Θείος Βάνιας» από τον ρωσικό θίασο του Ευγένιου Βαχτάγκοφ και οι επιδείξεις μπαλέτου των δύο ανιψιών μου! Έχεις συμμετάσχει σε αρκετές γνωστές τηλεοπτικές σειρές αλλά τελευταία φαίνεται να αποφεύγεις το συγκεκριμένο μέσο. Υπάρχει περίπτωση να σε ξαναδούμε εκεί;
Όχι, δεν το αποφεύγω, λόγω συγκυριών δεν έχει τύχει και όταν έρθει η ώρα πάλι θα με δείτε!
Το Cleansed έκανε πρεμιέρα στο υπόγειο του Royal Court Theatre του Λονδίνου τον Απρίλιο του 1998 και ανεβαίνει για δεύτερη φορά στην Αθήνα. Ο Λευτέρης Βογιατζής το είχε ανεβάσει με τον τίτλο «Καθαροί πια» στο θέατρο Ροές το 2001.
Μετάφραση: Εβίτα Τσοκάντα Σκηνοθεσία: Έφη Γούση Σκηνικά: Γιώργος Θεοδοσίου Κοστούμια: DIGITARIA – Ελευθερία Αράπογλου Μουσική: Σοφία Κουμπλή Φωτισμοί: Αλέξανδρος Αλεξάνδρου Επιμέλεια κίνησης: Βαγγέλης Τελώνης Βοηθός σκηνοθέτη: Βασιλική Βλαχούλη Βοηθός σκηνογράφου: Ιφιγένεια Παπαμικρουλέα. Διανομή: Τίνκερ: Μιχάλης Οικονόμου Γκράχαμ: Αινείας Τσαμάτης Ρόντ: Περικλής Ασημακόπουλος Κάρλ: Αλέξανδρος Φράγκος Γκρέυς: Μάγδα Γκουβέρου Ρόμπιν: Ορέστης Καρύδας
Γυναίκα: Έφη Γούση. Παραστάσεις: Δευτέρα και Τρίτη, 21:15 Διάρκεια: Ως 30 Δεκεμβρίου 2014 Εισιτήρια: 12 ευρώ, 8 ευρώ (φοιτητικό, ανεργίας με κάρτα ΟΑΕΔ, ατέλειες).
θέατρο «Σημείο» Χαριλάου Τρικούπη 4 (πίσω από το Πάντειο) Τηλέφωνο: 2109229579
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.
.
|