Σχετικά άρθρα
"Bob theatre 2009" Οι συνεντεύξεις - Γ.ΓΕΩΡΓΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ-Ν.ΜΑΡΑΓΚΟΠΟΥΛΟΣ(mikriskini) |
![]() |
![]() |
Τρίτη, 26 Μάιος 2009 18:00 | |
Σελίδα 6 από 6
![]() Πως προέκυψε το Σκουίκ; Νικόλας: Προέκυψε από μία ανάγνωση του αφρού των ημερών που είναι ένα μυθιστόρημα του Μπόρις Βιαν. Καθίσαμε το καλοκαίρι του 2006, το διαβάσαμε, καταλήξαμε σε μία διασκευή του, γεννήσαμε το δικό μας «ποίημα» παίρνοντας το υλικό απ’ το μυθιστόρημα και ετοιμάσαμε ένα κείμενο το οποίο, να μας συγχωρεί ο Μπόρις Βιαν, θέλουμε να πιστεύουμε ότι είναι πολύ συνεπές όσον αφορά την ουσία του έργου του αλλά βεβαίως και αρκετά διαφορετικό, αφού έχει μορφή θεατρική. Ακολούθησε η παράσταση Σκουίκ 1… Νικόλας: Ναι. Συναντηθήκαμε με τους συνεργάτες μας και ετοιμάσαμε την παράσταση αυτή που παίχτηκε στο Θέατρο της Άνοιξης για οκτώ βράδια. Επειδή ήταν η πρώτη φορά που αναλαμβάναμε και τη σκηνοθεσία και τη σκηνογραφία και την δημιουργία του κειμένου, θέλαμε να έχουμε αυτές τις «προπαραστάσεις» ώστε ο κόσμος μας να μπορέσει να πει γνώμες και σχόλια για την βελτίωση και την εξέλιξη της δουλειάς. Από τις γνώμες που επιλεκτικά διαλέξαμε, σχηματίσαμε μια εικόνα για το ποιες σκηνές έπρεπε να συντομευθούν, ποιες θα μπορούσαν να απλωθούν κ.λ.π. Και προέκυψε το Σκουίκ 2, το οποίο… …τον Σεπτέμβρη του 2008, με τις επεμβάσεις, τις αλλαγές και τις βελτιώσεις ολοκληρωμένες, ανέβηκε στο Θέατρο της Άνοιξης πάλι, αυτή τη φορά για ολόκληρη τη χειμερινή σεζόν με επιτυχία, αφού δεν χάσαμε παράσταση ούτε με τα γεγονότα του Δεκέμβρη κι όποιες κριτικές γράφτηκαν ήταν θετικές, αν και η προσέλευση και η ικανοποίηση του κόσμου είναι για μας η πιο σημαντική. Πότε κρίνετε ότι ο κόσμος ανταποκρίθηκε θετικά στην παράσταση σας; Νικόλας: Μας ενδιαφέρει οι θεατές να φεύγουν προβληματισμένοι μάλλον παρά εύθυμοι, να μην μας λένε τη γνώμη τους εκείνη τη στιγμή, να το σκέφτονται και να το συζητάμε αργότερα. Να μην κάνουμε απλά τις δημόσιες σχέσεις μας στο Φουαγιέ αλλά πραγματικά να έχουν πάρει κάτι απ’ αυτό που έχουμε καταθέσει, ώστε να πάμε και εμείς και αυτοί ένα βήμα παραπέρα. Πως δουλέψατε πάνω στο κείμενο με τους ηθοποιούς σας κάνοντας απ’ ότι ξέρω πολλούς μήνες πρόβα; Νικόλας: Δουλέψαμε έξι μήνες. Πολλές αλλαγές κι ανατροπές έγιναν με το που μπήκαν οι ηθοποιοί στην πρόβα. Όπως γίνεται συνήθως, σε κάποια σημεία έδωσαν μια προοπτική που δεν είχαμε φανταστεί ποτέ και μας άρεσε. Σε κάποια άλλα υπήρχε κάτι που δεν μας άρεσε. Και πως βρεθήκατε να συμμετέχετε στο Bob theatre festival; Νικόλας: Όταν στο τέλος του Φλεβάρη ολοκληρώθηκαν οι παραστάσεις νοιώθαμε ότι ο κύκλος του Σκουίκ είχε κλείσει. Μας έγινε όμως η πρόταση από τον Γιώργο τον Σαρακατσάνη. Είναι και φίλος, είναι και ένα πετυχημένο φεστιβάλ, συγκεντρώνει και ομάδες οι οποίες είναι ενεργές στο χώρο και δεν είχαμε κανένα λόγο να μην το τιμήσουμε με την παρουσία μας κι εμείς. Βέβαια μία παράσταση, όταν την αφήνεις σ’ αφήνει κι αυτή κι ομολογουμένως υπήρξε ένα ρίσκο αφού χρειάστηκε πολύ δουλειά και αντικαταστάσεις για μία και μοναδική παράσταση Πριν από το Σκουίκ, ποια ήταν η δράση της ομάδας «Μικρή Σκηνή; Γεωργία: Συστήσαμε την ομάδα το 2004, ξεκινώντας με μία παράσταση στο Σύγχρονο Θέατρο Αθήνας και από τη σχολή του Γιώργου Κιμούλη από την οποία αποφοιτήσαμε. Μετά από δική του πρόταση και με δεκαοκτώ μήνες πρόβα, στην ουσία ένα στούντιο για να διδαχτούμε το πώς μπορεί να δημιουργηθεί μια παράσταση, ανεβάσαμε τη Δίκη του Φραντς Κάφκα σε δική του επίσης σκηνοθεσία. Εκεί, σε μία παραγωγή εικοσιπέντε ανθρώπων, λειτουργήσαμε σαν εκτελεστικά όργανα, με αυστηρότητα, ακρίβεια. Ήταν πολύ σημαντική για μας αυτή η παράσταση αφού εκεί επιλέξαμε τον τρόπο που θα θέλαμε να δουλέψουμε στο μέλλον. 80 παραστάσεις με πολύ καλή προσέλευση και πολύ καλή αποδοχή από το κοινό. Έτσι αποφασίσαμε να συνεχίσουμε. Γιατί οι νεανικές ομάδες δεν συνεργάζονται νε νέους Έλληνες συγγραφείς; Γεωργία: Η διαδικασία εύρεσης κειμένου είναι ένα θέμα για όλες τις ομάδες. Μας αρέσει να δουλεύουμε πάνω σε κείμενα που έχουν έντονο το στοιχείο του συμβολισμού και αναφέρονται σε διαχρονικές αξίες. Ποια είναι τα σχέδια σας, τώρα που αφήσατε πίσω το Σκουίκ; Νικόλας: Ακόμα δεν έχουμε καταλήξει σε κείμενο. Είναι όμως σίγουρο πως φέτος θέλουμε να ασχοληθούμε μ’ ένα κλασσικό κείμενο.Η ανάγκη μας να μιλήσουμε με λόγια τα οποία δεν ακουμπούν την καθημερινότητα της ζωής μας αλλά τον κόσμο από το ξεκίνημά του ως την διάλυσή του, μας έχουν κάνει να θέλουμε φέτος κάτι ακόμα πιο κλασσικό. Νομίζω ότι θα το παλέψουμε. Βεβαίως με όσο λιγότερο κλασσική προσέγγιση γίνεται ώστε να ακουμπάει και την δική μας αισθητική. Σίγουρα μέσα στα πλαίσια του τρόπου που δουλεύουμε και αγαπάμε, με πιο εξπρεσιονιστικούς τρόπους έκφρασης πιο συμβολικούς, πιο γκροτέσκους, λιγότερο νατουραλίστικους, με ρεαλιστικό λόγο βέβαια. Θα θέλαμε φέτος, αν είναι δυνατό, να εντάξουμε ζωντανά τη μουσική, που παίζει σημαντικό ρόλο στις παραστάσεις μας. Μπορεί να μειώσουμε τον αριθμό των ηθοποιών για να έχουμε δύο μουσικούς επί σκηνής ώστε να δουλέψουμε μαζί το project. Είναι πολύ σημαντικό να υπάρχει ένας ζωντανός οργανισμός ανάμεσά μας αντί να μιλάει το κασετόφωνο. Άλλη ενέργεια, άλλη ζωτικότητα, άλλη δημιουργικότητα. Μια και σκέπτεστε να κάνετε την αρχή, πως βλέπετε την συνεργασίες με άλλες ομάδες; Γεωργία: Είναι ένα βήμα στην πορεία. Τι σας φοβίζει ως αυτόνομη ομάδα με δική σας παραγωγή; Νικόλας: Εγώ έχω δύο απαντήσεις. Η μία αφορά τη μικρότητά μου ως άνθρωπο. Αισθήματα φαιδρά… Το ότι ακολουθούμε μια μοναχική πορεία, το ότι νοιώθεις συνεχώς να είσαι ένα βήμα πίσω από τα πράγματα, το ότι δεν μπορεί η δουλειά σου να αποκτήσει μεγάλη δημοσιότητα αφού χρειάζονται πολλά χρήματα για να μπεις στο παιχνίδι της διαφήμισης… Και ξαφνικά βλέπεις πως ενώ δουλεύεις χρόνια ολόκληρα στο θέατρο, αρκεί μία τηλεοπτική φωτοβολίδα για να σε κάνει να νοιώσεις πως εσύ σε σχέση με άλλους ανθρώπους της δουλειάς σου, είσαι εκατό βήματα πίσω από δημοσιότητα. Ο φόβος μου όμως ο κυριότερος σε σχέση μ’ αυτό που κάνουμε είναι αν είμαστε άξιοι των ονείρων και των φιλοδοξιών μας. Δεν είμαι σίγουρος αν είμαστε αρκετά ταλαντούχοι, ικανοί, υπομονετικοί για να αντέξουμε στις δυσκολίες της πορείας αυτής που νομίζουμε ότι μας οδηγεί στους στόχους μας. Θα συνεχίσουμε να κάνουμε κάθε χρόνο μερικά βήματα μπροστά ή θα φτάσει μια στιγμή που θα νοιώσουμε πως «ως εδώ ήταν, δεν υπάρχει κάτι να πούμε, έχουμε κουραστεί, έχουμε φοβηθεί, έχουν αλλάξει οι ανάγκες μας»… Αυτός είναι ο μεγαλύτερός μου φόβος μήπως δεν μπορέσουμε να ανταποκριθούμε στα όνειρά μας και στις φιλοδοξίες που έχουμε για τη Μικρή Σκηνή μας. Μιλήστε μου για τις πρακτικές δυσκολίες που αντιμετωπίζετε ως νέα ομάδα Γεωργία: Η πρώτη δυσκολία που αντιμετωπίζουν όλες οι ομάδες που δεν έχουν δική τους στέγη είναι ο χώρος των προβών. Εσείς για την υποδοχή του κοινού έχετε και την Γεωργία η οποία… Νικόλας: …είναι αστέρι. Και είναι μεγάλη τύχη για μας που πίστεψε στην ομάδα μας. Δεν έχουμε λόγια να την ευχαριστήσουμε για την προσφορά της. Δώστε μου ένα μήνυμα για τους χρήστες του «Επί Σκηνής» Νικόλας: Μήνυμα δεν έχουμε, έχουμε ευχή. Αρχικά, ευχόμαστε να φέρει τον κόσμο πιο κοντά στην έννοια του πολιτισμού, να υπάρξει περισσότερος κόσμος που να ασχολείται με το θέατρο, με το σινεμά, με τις τέχνες, με τα βιβλία. Και μάλιστα σε μικρότερο μέσο όρο ηλικίας.
|