Σχετικά άρθρα
ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΟΜΑΔΑ SALTO MORTALE |
Συντάχθηκε απο τον/την Μαρία Κυριάκη | |||
Πέμπτη, 01 Ιούνιος 2017 06:33 | |||
Θεατρική ομάδα Salto Mortale Η φυγή της Ιοκάστης OFF OFF ATHENS FESTIVAL 2017 Η Ιοκάστη δυσκολεύεται να αναγνωρίσει και να εκφράσει τα συναισθήματα της και προσπαθεί να έρθει πιο κοντά σε αυτά. Η ονειροπόλα φίλη της και η ανορθόδοξη ψυχολόγος της συνεισφέρουν σε αυτή την προσπάθεια με το δικό τους μοναδικό τρόπο... Τι είναι αλήθεια και τι ψέμα σε ένα παιχνίδι χωρίς όρια στον παράλογο κόσμο της λογικής;
Ποιο ήταν το κίνητρο για να δημιουργήσετε την δραματουργία σας; Ματίνα Καράμπαλη: Πάντα μου άρεσε να γράφω. Ήταν και είναι μια εσωτερική ανάγκη να αποτυπώσω στο χαρτί τις σκέψεις και τα συναισθήματα μου, τις ανησυχίες και τους προβληματισμούς μου, τα σενάρια που δυστυχώς έχω την τάση να πραγματοποιήσω... Η «φυγή της Ιοκάστης» έχει αρκετά αυτοβιογραφικά στοιχεία, αλλά και πολλά φανταστικά, έχει μία δόση τρέλας που δυστυχώς ή ευτυχώς είναι υπαρκτή.
Πως γνωριστήκατε με τα μέλη της ομάδας σας και τι κοινό σας δένει; Ματίνα Καράμπαλη: Κάποιοι γνωριζόμασταν, κάποιοι ήρθαμε σε επαφή από κοινούς γνωστούς. Ήταν μια όμορφη σύμπτωση. Πιστεύω ότι αυτό που μας δένει είναι η αγάπη μας για το θέατρο. Άλλωστε δε γίνεται να κάνεις αυτή τη δουλειά αν δεν την αγαπάς πραγματικά. Ευγενία Μακαντάση: Με κάποιους είχαμε συνεργαστεί παλαιότερα και με κάποιους τώρα για πρώτη φορά. Η Ματίνα, που έγραψε το κείμενο, έψαχνε σκηνοθέτη. Μίλησε με μια φίλη της, της πρότεινε εμένα, συμφωνήσαμε και έτσι άρχισαν όλα. Ο καθένας μας νομίζω ήταν πρόταση κάποιου άλλου και αυτό είναι που μας έχει δέσει, η εμπιστοσύνη που έχουμε ο ένας στον άλλο και ότι πραγματικά έχουμε τη διάθεση να δουλέψουμε όσο χρειαστεί για την παράστασή μας. Είναι η παράστασή ΜΑΣ. Αυτό μας δένει.
Τι θέλετε να περάσετε στο κοινό που θα παρακολουθήσει την παράστασή σας και τι θα θέλατε να πάρει μαζί του φεύγοντας; Ματίνα Καράμπαλη: Το νόημα του έργου: Αρκετοί άνθρωποι δυσκολεύονται να αναγνωρίσουν, να βιώσουν και να εκφράσουν τα συναισθήματά τους σε σημείο που η καθημερινότητά τους γίνεται ένα εμπόδιο. Ψάχνουν να βρουν τρόπους να σκοτώσουν λεκτικά ο ένας τον άλλον. Ας προσπαθήσουμε λοιπόν να είμαστε όσο πιο ειλικρινείς μπορούμε με τον εαυτό μας και με τους συνανθρώπους μας. Το έχουμε πολύ ανάγκη. Ευγενία Μακαντάση: Θέλουμε οι άνθρωποι που θα δούνε την παράσταση να βγούνε από το θέατρο έχοντας ταρακουνηθεί σχετικά με τη σύγχρονη κοινωνία. Θέλουμε οι άνθρωποι να αρχίσουν να κοιτάνε τους άλλους, όχι μόνο τους εαυτούς τους… Να νοιάζονται για τους άλλους και να νοιάζονται ουσιαστικά, ένα μήνυμα στο Facebook δεν είναι επικοινωνία. Έχει χαθεί η επικοινωνία. Και πρέπει να την αναζητήσουμε, αν θέλουμε κάποια στιγμή ο κόσμος να γίνει καλύτερος για όλους μας. Από τον καθένα μας ξεχωριστά θα ξεκινήσει αυτό… Τι γνώμη έχετε για τις ομάδες και για την νέα γενιά θεατρικών δημιουργών; Ευγενία Μακαντάση: Το θέατρο είναι ομαδικό «άθλημα». Χωρίς ομάδα, δεν μπορεί να υπάρξει. Θα μπορούσε ένας άνθρωπος να γράψει ένα μονόλογο, να τον σκηνοθετήσει και να παίξει αυτός, αλλά πάντα κάτι θα λείπει… Και αυτό είναι η χαρά του «συνδημιουργείν», είναι η αγκαλιά αυτή μετά το τέλος της πρεμιέρας με τους συντελεστές που είναι πάντα μια μεγάλη συγκίνηση για τους καλλιτέχνες. Χρειαζόμαστε ομάδες, χρειαζόμαστε μυαλά, ανθρώπους ανοιχτούς στο να μάθουν ο ένας από τον άλλον. Οι νέοι καλλιτέχνες οφείλουν να γίνουν ένα, να γίνουν ομάδα, αν θέλουν να επιβιώσουν στην ελληνική θεατρική σκηνή. Υπάρξει όρεξη και φαντασία, αν υπάρχει και συνεργασία, θα έχουμε πολύ όμορφα αποτελέσματα.
Τι γνώμη έχετε για το OFF-OFF FESTIVAL; Ματίνα Καράμπαλη: Το OFF-OFF FESTIVAL δίνει την ευκαιρία σε νέες ομάδες να δοκιμαστούν και να πάρουν μία γεύση από το θέατρο. Είναι πολύ θετικό που γίνονται τέτοια εγχειρήματα. Ευγενία Μακαντάση: Είναι ένα φεστιβάλ εξαιρετικά οργανωμένο, οι άνθρωποι που το διαχειρίζονται είναι ειλικρινά άκρως συνεννοήσιμοι, άμεσοι και αυτό δημιουργεί μια πολύ καλή σχέση και επικοινωνία μεταξύ αυτών και των ομάδων. Επίσης, είναι πραγματικά μια «ουτοπία» για τους νέους καλλιτέχνες το να μπορέσουν να δείξουν τη δουλειά τους σε ένα τόσο όμορφο και τεχνικά πλήρως εξοπλισμένο θέατρο δωρεάν και να συνεργαστούν, αντί να ανταγωνιστούν, σε ένα φεστιβάλ με μη-διαγωνιστικό χαρακτήρα. Είναι μια ευκαιρία για όλους εμάς που προσπαθούμε, έστω και με μικρά βήματα κάθε φορά, να γίνουμε μια παρέα και να δημιουργήσουμε μαζί.
Που θα μπορέσουμε να ξαναδούμε την παράστασή σας; Ευγενία Μακαντάση: Είναι αρκετά νωρίς να μπορέσουμε να πούμε με βεβαιότητα που ακριβώς θα μπορέσετε να μας ξαναδείτε, όμως, έχοντας κάνει κάποιες συζητήσεις με θέατρα της Αθήνας, δεσμευόμαστε πως θα συνεχίσουμε τη «Φυγή της Ιοκάστης» από τη νέα θεατρική σεζόν – όσο κι αν έχει πια χαθεί αυτός ο όρος.
Ποια είναι η γνώμη σας για την πορεία του θεάτρου στη χώρα μας; Ματίνα Καράμπαλη: Αρκετά θετική. Όλο και περισσότερος κόσμος ασχολείται με το θέατρο και ψάχνει τρόπους έκφρασης μέσα από αυτό. Θεωρώ ότι αυτό είναι πολύ σημαντικό στις μέρες μας. Αν και το θέατρο είναι κάθε άλλο παρά μια κερδοφόρα ενασχόληση, ολοένα και περισσότερα θεατρικά σχήματα παρουσιάζονται και βλέπουμε πολλές παραστάσεις. Πλέον πιστεύω ότι για να ασχοληθεί κανείς με το θέατρο σε μεγάλο βαθμό, ώστε να του καλύπτει σημαντικό κομμάτι του χρόνου του, έχει κάποιου είδους διαστροφή. Χαίρομαι να την παρατηρώ. Ευγενία Μακαντάση: Πρόσφατα ρωτήθηκα το ίδιο σε ένα ερωτηματολόγιο, αν το θέατρο στη χώρα μας έχει ποιοτική-ποσοτική άνοδο ή ποιοτική-ποσοτική πτώση. Ήταν πραγματικά η ερώτηση στην οποία ξόδεψα τον περισσότερο χρόνο. Απάντησα κατευθείαν πως έχει ποσοτική άνοδο, αλλά ποιοτικά; Και κάθισα και αναρωτήθηκα… Αν απαντούσα χωρίς σκέψη, θα έλεγα πως έχει ποιοτική πτώση, όμως γιατί; Σε μια χώρα που στην πρωτεύουσα της μόνο παίζονται 1000 παραστάσεις το χρόνο, σίγουρα θα υπάρχουν παραστάσεις κακές και παραστάσεις καλές. Μα και αυτό ακόμη είναι υποκειμενικό, δεν είναι; Έχω δει παραστάσεις που δε μου άρεσαν καθόλου, αλλά πραγματικά οι συντελεστές τους είχαν δουλέψει πολύ για να τα καταφέρουν. Δεν ήταν κακές δουλειές, απλώς δεν ήταν του γούστου μου. Κι έτσι απάντησα πως υπάρχει ποιοτική άνοδος. Παλιά μπορεί να είχαμε 10 παραστάσεις καλές, τώρα έχουμε 100. Ναι, έχει μεγαλώσει η αναλογία διότι έχει αυξηθεί ο αριθμός των παραστάσεων, αλλά γιατί αυτό να μην είναι ποιοτική άνοδος;
Κείμενο: Ματίνα Καράμπαλη Θέατρο Επί Κολωνώ Ναυπλίου 12 και Λένορμαν 94 Κολωνός Υπεύθυνη Επικοινωνίας Φεστιβάλ: Μαρία Αναματερού, 210 5138067, email : , www.epikolono.gr Σάββατο 3 Ιουνίου στις 20:45 & Κυριακή 4 Ιουνίου στις 22:00
|