Σχετικά άρθρα
DANNY'S WAKE |
Συντάχθηκε απο τον/την Μαρία Κυριάκη |
Κυριακή, 10 Απρίλιος 2011 15:17 |
Danny’s wake του Jim Sweeney Ο Μπίλλυ είναι υδραυλικός. Ο Πάτρικ είναι καθηγητής. Ο Ντάννυ είναι ...νεκρός. Ο συγγραφέας Η ξεκαρδιστική μαύρη κωμωδία που πήρε το A΄ βραβείο στο Fringe Festival Εδιμβούργου, το 1999 είναι το πρώτο έργο που ο Sweeney έχει γράψει για το θέατρο και εν τούτοις διακρίνεται από άφθονες δραματουργικές αρετές όπως ο έξυπνος διάλογος που εξελίσσει κλιμακωτά τη δράση, το υπόγειο, διαβρωτικό, βρετανικό χιούμορ, οι εναλλαγές έντασης και εσωτερικότητας, τα αιχμηρά υπονοούμενα και οι δυναμικές αντιπαραθέσεις ανάμεσα στο κωμικό και το δραματικό που ορίζουν την κλίμακα των συναισθημάτων αλλά και την πλούσια γκάμα των καταστάσεων. Το έργο εκτός από την επιτυχημένη σκηνική του παρουσίαση, μεταφέρθηκε επίσης στο ραδιόφωνο με τη μορφή σειράς. Ο Sweeney, κωμικός ηθοποιός και περφόρμερ, μέλος της ομάδας Comedy Store's Players, έγραψε επίσης τα θεατρικά έργα: «Η άρρωστη διάβαση», «Καμπίνα Πυρετού» και «Εγώ, εμού, εαυτού». Από το 1985 πάσχει από σκλήρυνση κατά πλάκας που το 2005 τον καθήλωσε σε αναπηρική καρέκλα ενώ το 2008 τον ανάγκασε να αποσυρθεί από την ενεργό δράση. Σήμερα ζει μαζί με τη σύντροφό του και τις δυο του κόρες στο Wimbledon.
Το έργο Οι ήρωες, καθαρόαιμοι Βρετανοί που δεν «εξομολογούνται» παρά μόνο όταν οι συνθήκες τους οδηγούν σε ακραίες ψυχικές εντάσεις και πάντα υπό την επήρεια του αλκοόλ, ξενυχτούν τον νεκρό φίλο τους ενώ ταυτόχρονα τους δίνεται η ευκαιρία να έρθουν σε επαφή κι οι δυο τους μετά από χρόνια αφού ο ένας τους έμεινε στην πόλη τους ενώ ο άλλος έχει φύγει από καιρό. Οι δύο άντρες με τις διαφορετικές ζωές, τους διαφορετικούς ψυχισμούς και το διαφορετικό κοινωνικό και μορφωτικό μπαγκράουντ, αναζητώντας μια διέξοδο στη θλίψη όχι μόνο αυτή που προκάλεσε ο θάνατος του Ντάννυ αλλά και εκείνη που γεννήθηκε από τις δικές τους προσωπικές απώλειες και διαψεύσεις, αντλούν από τις αναμνήσεις τους περιστατικά τα οποία ένα προς ένα τους οδηγούν σε οδυνηρές εξομολογήσεις. Οι ζωές τους ξεδιπλώνονται κι οι αγωνίες τους κατατίθενται καθώς η νύχτα προχωράει και μέσα τους «ξυπνούν» όλα όσα και αυτοί και οι άλλοι γύρω τους θα ήθελαν «κοιμισμένα». Η παράσταση Η παράσταση, στημένη σε ένα λιτό, αισθητικά άψογο, ευρηματικό σκηνικό, ατμοσφαιρικά φωτισμένο, υστερεί και όσον αφορά την ρυθμολογία της αλλά και σε σχέση με τις ερμηνείες. Τα ρεσιτάλ υποκριτικής που απαιτούνται για την απόδοση αυτών των δύο ρόλων είναι δύσκολο να επιτευχθούν αν οι ηθοποιοί δεν διαθέτουν ευρεία κωμική και δραματική γκάμα και βαθιά γνώση της ψυχοσύνθεσης των προσώπων. Αν και υπήρξαν ενδιαφέροντα σκηνοθετικά και κινησιολογικά ευρήματα, η αντίστιξη ανάμεσα στο κωμικό και το δραματικό στοιχείο δεν λειτούργησε κι οι εντάσεις δεν κλιμακώθηκαν με τέτοιο τρόπο ώστε να δικαιωθούν οι εκρήξεις. Υπήρξαν καλές στιγμές και το αξιόλογο έργο κρατάει ζωντανό το ενδιαφέρον του θεατή αλλά ένα πιο σοφό ανέβασμα θα μπορούσε να αξιοποιήσει ακόμα περισσότερο τις δραματουργικές αρετές του.
Τάσος Αλατζάς (Πάτρικ)
Θέατρο Ακαδήμεια Μαραθωνομάχων 8 Ακαδημία Πλάτωνος Τηλέφωνο: 210-5125.600 Ώρες ταμείου 10πμ-6μμ, Παρ.-Σάβ.10πμ-9.00μμ
Έως το Σάββατο 16 Απριλίου
|