Σχετικά άρθρα
ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΠΑΠΑΛΕΞΙΟΥ |
![]() |
![]() |
Συντάχθηκε απο τον/την Νεκτάριος-Γεώργιος Κωνσταντινίδης | |||
Πέμπτη, 24 Φεβρουάριος 2011 11:45 | |||
Νεκτάριος Παπαλεξίου Με πείσμα και αφοσίωση Ο Νεκτάριος αποφοίτησε από την Δραματική Σχολή «Νέο Ελληνικό Θέατρο» του Γιώργου Αρμένη και είναι τελειόφοιτος στο Πάντειο Πανεπιστήμιο στο τμήμα Επικοινωνίας & Μ.Μ.Ε. Παρακολούθησε επίσης σεμινάριο με θέμα «Δανείζοντας Φωνές: Η Μεταγλώττιση στις ταινίες Animation» από το Ευρωπαϊκό Κέντρο Κινουμένων Σχεδίων σε συνεργασία με την Ένωση Σεναριογράφων Ελλάδος. Έχει σπουδάσει πιάνο, αρμονία και τραγούδι στο Ωδείο Καλαμάτας. Συνεργάστηκε σε μια σειρά παραστάσεων με το ΔΗΠΕΘΕ Καλαμάτας ενώ φέτος τον είδαμε στους «Ηλίθιους» του Νήλ Σάιμον σε σκηνοθεσία Χανιωτάκη. Έπαιξε επίσης σε τηλεοπτικές σειρές και σε αρκετές ταινίες στον κινηματογράφο όπου ξεχώρισε για την ερμηνεία του ως πρωταγωνιστής στο φιλμ «Ο γιος του Τσάρλυ» σε σκηνοθεσία Ζωναρά. Αυτόν τον καιρό ετοιμάζεται να κάνει και το πρώτο του βήμα ως σκηνοθέτης ενώ ήδη έχει εργαστεί ως βοηθός σκηνοθέτη. Αγαπάει τις δυσκολίες που του δίνουν την ευκαιρία να ανιχνεύει τον εσωτερικό του κόσμο και να δοκιμάζει τις δυνατότητές του πέρα από τα κατακτημένα όρια. Δυναμικός και γεμάτος όρεξη για δράση, σχεδιάζει την θεατρική πορεία του με προσοχή αλλά και με τόλμη.
Μίλησέ μας για την φετινή σου δουλειά.
Παίζω έναν δικαστή στους «Ηλίθιους» του Νήλ Σάιμον στο θέατρο Αργώ. Το πιο δύσκολο για μένα σ’ αυτό το ρόλο ήταν να διανύσω υποκριτικά αλλά και ψυχικά την απόσταση ηλικίας που υπήρχε ανάμεσα σε μένα και στον ήρωα που υποδυόμουν. Όμως νομίζω πως αυτό σαν διαδικασία ήταν συγχρόνως πολύ ενδιαφέρον κι αποκαλυπτικό.
Γιατί ξεκίνησες να κάνεις θέατρο;
Γιατί κάποια στιγμή κατάλαβα πως ότι και να σπούδαζα, ότι να έκανα ως βιοπορισμό, θα ήμουν δυστυχισμένος μακριά από το σανίδι.
Ποια είναι τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ένας νέος δημιουργός στο θεατρικό χώρο;
Το πιο δύσκολο είναι να βρεις πόρους όχι τόσο για να ζήσεις αλλά κυρίως για να ετοιμάσεις την επόμενη δουλειά σου όταν έχεις καταλήξει πως δεν θέλεις πια να αποφασίζουν οι άλλοι για σένα και πως έχεις ανάγκη να εκφραστείς πάνω σε δικής σου επιλογής κείμενα ή προβληματισμούς.
Ποια είναι τα θεατρικά όνειρά σου;
Να δουλέψω πάνω σε κείμενα που βρίσκονται στην κόψη της ανθρώπινης ψυχής και να αποκαλύπτουν τα σκοτεινά της τοπία.
Ποιοι δάσκαλοι σε εμπνέουν;
Πολλοί που τους έχω στην καρδιά μου. Τι πιστεύεις για την θεατρική παιδεία στη χώρα μας; Αν δεν εξελιχτεί σωστά θα είμαστε πάντα ελλιπείς κι ως καλλιτέχνες κι ως άνθρωποι.
Τι πιστεύεις για τους πολιτιστικούς θεσμούς στην Ελλάδα;
Οι περισσότεροι χρειάζονται ριζική ανανέωση και πρέπει να σταματήσουν να είναι ελεγχόμενοι από εξωθεατρικούς φορείς και μικροσυμφέροντα τρίτων.
Πως επιλέγεις τις συνεργασίες σου;
Με κριτήριο το ρόλο αλλά και την καλή σχέση με τους συνεργάτες κάτι που δεν είναι και τόσο εύκολο. Δεν επιδιώκω να δουλεύω με τα φιλαράκια μου αλλά με ανθρώπους που είναι οι καλύτεροι δυνατοί σ’ αυτό που κάνουν.
Ποιο θεωρείς το δυνατό σου σημείο;
Το πείσμα. Δεν υποχωρώ εύκολα και δεν φοβάμαι να παλέψω προκειμένου να πετύχω αυτό που θέλω.
Πως αντιμετωπίζεις το πρόβλημα του βιοπορισμού μέσα από το επάγγελμα που διάλεξες;
Προσπαθώ να μην κάνω συμβιβασμούς και να ζω όσο πιο λιτά γίνεται. Το χρήμα για μένα δεν είναι παρά το εργαλείο για να πραγματοποιήσω τα θεατρικά μου όνειρα.
Πιστεύεις πως το θέατρο σε χρειάζεται τόσο όσο το χρειάζεσαι;
Πιστεύω πως εγώ το χρειάζομαι. Αυτό στην πραγματικότητα δεν χρειάζεται κανέναν μας αλλά με έναν τρόπο, μας χρειάζεται και όλους.
Ποιά κατά τη γνώμη σου είναι τα βασικά προσόντα ενός νέου δημιουργού;
Επιμονή, σκληρή δουλειά, γερό στομάχι και αρκετή αυτοθυσία.
Περιέγραψε μου με δυο λόγια το προφίλ ενός σωστού σκηνοθέτη.
Σε φέρνει κοντά στο ρόλο μέσα από γνώση και εμπειρία. Δεν περιορίζεται στα επιφανειακά ευρήματα κι αναζητά πάντα την ουσία. Μπορεί ταυτόχρονα να συντονίζει και να εμβαθύνει και έχει πλήρη συνείδηση του έργου και των απαιτήσεών του.
Τι είναι σωστό για σένα στη σκηνή και τι λάθος;
Σωστό είναι να είσαι αληθινός και ταυτόχρονα ο ρόλος σου. Λάθος, να κάνεις εντυπωσιασμούς χωρίς ουσία.
Τι πιστεύεις για τις θεατρικές ομάδες; Μας δίνουν διέξοδο όχι μόνο στην δημιουργικότητά μας αλλά και όσον αφορά την ανάγκη μας να φέρουμε στη σκηνή νέες ιδέες, νέα έργα και έναν άνεμο ανανέωσης.
Ποια είναι τα προσεχή σου σχέδια; Ετοιμάζομαι για το ανέβασμα ενός έργου που έχω διαλέξει, ενός γνωστού Σουηδού συγγραφέα, πολύ ταλαντούχου. Με ενδιαφέρει κυρίως επειδή εμπεριέχει βασικούς προβληματισμούς μου για την ανθρώπινη φύση και τις παρεκτροπές της. Θέλω να δοκιμάσω τις δυνάμεις μου στην σκηνοθεσία ενώ πρόκειται ταυτόχρονα θα υποδυθώ έναν από τους ρόλους του έργου που νομίζω ότι εκφράζει πολλά από τα στοιχεία και της δικής μου ψυχοσύνθεσης.
Πες μας την γνώμη σου για το «Επί Σκηνής» Βοηθάει τους νέους δημιουργούς να εκφράσουν την δική τους άποψη, να αρθρώσουν τους δικούς τους προβληματισμούς.
|