Σχετικά άρθρα
ELLE: ΑΣΕ ΜΕ ΝΑ ΣΕ ΒΓΑΛΩ ΜΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ |
Συντάχθηκε απο τον/την Μάριος Παϊτάρης |
Παρασκευή, 09 Μάιος 2014 07:19 |
Elle: Άσε με να σε βγάλω μια φωτογραφία Ο Ζαν Ζενέ γεννήθηκε το 1910 και ασχολήθηκε τόσο με την πεζογραφία όσο και με την θεατρική συγγραφή. Εγκαταλείφθηκε από την μητέρα του λίγους μήνες μετά την γέννηση του ενώ από την ηλικία των 15 ετών μπαινόβγαινε σε αναμορφωτήρια, δίνοντας δείγματα παραβατικής συμπεριφοράς. Ο Ζενέ έχει όλα αυτά τα χαρακτηριστικά που τον καθιστούν μια από τις πιο ενδιαφέρουσες αλλά ταυτόχρονα και πιο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες στην ιστορία του παγκόσμιου θεάτρου. Ήταν ομοφυλόφιλος και περιθωριακός, είχε ροπή προς τις κλοπές ενώ πέρασε και αρκετά χρόνια στην φυλακή. Η εργογραφία του Ζενέ περιλαμβάνει τα εξής έργα: «Η Παναγία των Λουλουδιών», «Θαύμα του ρόδου», «Επικήδειες πομπές», «Ο καβγατζής της Βρέστης»,«Ημερολόγιο του κλέφτη»,«Οι δούλες»,«Το μπαλκόνι», «Οι Νέγρες». Πέθανε το 1986 στο Παρίσι. Ο Σκουρλέτης υπογράφει μια θεατρική παράσταση – μυσταγωγία, με έναν διάχυτο λυρισμό ο οποίος πηγάζει σαφώς από το ίδιο το κείμενο αλλά το μετουσιώνει σε θαυμάσια σκηνική πράξη. Το εικαστικό πεδίο της παράστασης παραμένει για άλλη μια φορά αρτιότατο και εντυπωσιακά δοσμένο αλλά αυτό που κάνει την διαφορά αυτή την φορά στην δουλειά της ομάδας είναι η υποκριτική καθοδήγηση των ηθοποιών. Ο Στράτος Τζώρτζογλου στον ρόλο του Πάπα, παραδίδει μια ερμηνεία, δουλεμένη στην λεπτομέρεια, αναδεικνύοντας ταυτόχρονα την τραγικότητα και το υποδόρια γελοίο που ελλοχεύει στις καλά (;) κρυμμένες πτυχές της εξαιρετικά διφορούμενης προσωπικότητας του Ποντιφίκα. Η επιβολή της προφύλαξης της δημόσιας εικόνας της «Αγιότητας της» αλλά και η αποκαθήλωση της εντέλει, μεταμορφώνεται με την ερμηνεία του Τζώρτζογλου σε μια ανείπωτη κραυγή απόγνωσης για το άυλο το οποίο μάταια προσπαθεί να γίνει απτό. Ο Πολύδωρος Βογιατζής αποτυπώνει ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον ερμηνευτικό αποτέλεσμα πολλαπλών αποχρώσεων ενώ ο χαρισματικός Ορέστης Καρύδας συνταιριάζει με μαεστρία τον λόγο και την κίνηση, δίνοντας με την υποκριτική του παρουσία, ένα εντυπωσιακά αψεγάδιαστο και πραγματικά εξαίρετο αποτέλεσμα από όλες τις απόψεις. Μια παράσταση της Bijoux de Kant |
Τελευταία Ενημέρωση στις Παρασκευή, 09 Μάιος 2014 10:02 |