Αρχείο
- Δεκέμβριος, 2019
- Νοέμβριος, 2019
- Οκτώβριος, 2019
- Σεπτέμβριος, 2019
- Αύγουστος, 2019
- Ιούλιος, 2019
- Ιούνιος, 2019
- Μάιος, 2019
- Απρίλιος, 2019
- Μάρτιος, 2019
- Φεβρουάριος, 2019
- Ιανουάριος, 2019
- Δεκέμβριος, 2018
- Νοέμβριος, 2018
- Οκτώβριος, 2018
- Σεπτέμβριος, 2018
- Αύγουστος, 2018
- Ιούλιος, 2018
- Ιούνιος, 2018
- Μάιος, 2018
- Απρίλιος, 2018
- Μάρτιος, 2018
- Φεβρουάριος, 2018
- Ιανουάριος, 2018
- Δεκέμβριος, 2017
- Νοέμβριος, 2017
- Οκτώβριος, 2017
- Σεπτέμβριος, 2017
- Αύγουστος, 2017
- Ιούνιος, 2017
- Μάιος, 2017
- Απρίλιος, 2017
- Μάρτιος, 2017
- Φεβρουάριος, 2017
- Ιανουάριος, 2017
- Δεκέμβριος, 2016
Σχετικά άρθρα
ΨΥΛΛΟΙ ΣΤ' ΑΥΤΙΑ |
![]() |
![]() |
Συντάχθηκε απο τον/την Παύλος Λεμοντζής |
Ψύλλοι στ' αυτιάτου Ζωρζ ΦεντώΜια παράσταση από την Θεσσαλονίκη και το ΚΘΒΕ.
Χαίρομαι κάθε φορά που παρακολουθώ θεατρική παράσταση σε γεμάτη αίθουσα. Μοιάζει με γιορτή. Κόσμος, ανάκατες φράσεις σοβαρές κι αστείες, μια άλλη παράσταση –ψυχοθεραπεία. Πώς λέμε «είδα κόσμο, μίλησα, άκουσα, γέλασα, ξεχάστηκα»; Αυτό. Ό,τι ακριβώς συνέβη στο «Βασιλικό Θέατρο» βράδυ Σαββάτου. Πήρα και το πρόγραμμα, διάβασα τόσα αποσπάσματα μελετών, ερευνών, απόψεων για τον Ζωρζ Φεντώ από ανθρώπους με ιδιαίτερο κύρος και ξεχωριστή βαρύτητα στα λόγια τους, όπως ο Πλωρίτης, ο Γεωργουσόπουλος, αλλά και ο Ιονέσκο που τον θεωρεί αυθεντικό πρόδρομο των αδελφών Μαρξ και ο Πήτερ Χολ κι άλλοι σπουδαίοι απ’ όλον τον κόσμο και συμπλήρωσα τις γνώσεις μου. Άνθρωπος με σαράκι την παρατήρηση, ψυχολόγος χαρακτήρων σαφώς, μα και περίεργος τύπος με διάφορες ψυχαναγκαστικές εμμονές και ολίγον μισογύνης με κάποια μορφή κατάθλιψης να τον βασανίζει και κάπως μονόχνοτος, μέχρι που κατέληξε σε ίδρυμα σαλεμένων μυαλών κι εκεί πέθανε. Άφησε πίσω του πάμπολλα έργα, τα περισσότερα μεγάλες επιτυχίες ανά τον κόσμο και ο Μίνως Βολανάκης πήρε τους «Ψύλλους», τούς έκανε ελληνόφωνους, τούς ανέβασε στο θέατρο το 1984 και τώρα ο Γιάννης Αναστασάκης τιμά τον δάσκαλό του ανεβάζοντας το έργο στην κατά Βολανάκη μετάφραση και παραδίνει την τρέλα της φάρσας, της παρεξήγησης στην παρισινή κοινωνία της Μπελ Εποκ, έτσι όπως τη γήτεψε με σάτιρα, με στηλίτευση ανήλεη της αστικής τάξης κάτω από το χιούμορ του ο Φεντώ, στο κοινό του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος. Στο Παρίσι της μπελ επόκ, λοιπόν, η Γκαμπριέλ, μετά από χρόνια οικογενειακής ευτυχίας, αρχίζει ν’ αμφιβάλλει για την πίστη του συζύγου της, Βικτόρ-Εμμανουέλ και εκμυστηρεύεται την ανησυχία της στην παλιά της φίλη, Λυσιέν. Ο μίτος της κωμωδίας αρχίζει να ξετυλίγεται όταν η Γκαμπριέλ και η Λυσιέν, για να «δοκιμάσουν» τον Βικτόρ, του γράφουν μια επιστολή κλείνοντας του ραντεβού σε ένα αμφιβόλου φήμης ξενοδοχείο. Αυτό που αγνοούν είναι ότι στο ίδιο ξενοδοχείο εργάζεται, ως θυρωρός , ο συνήθως πιωμένος Πος που είναι ο σωσίας του Βικτόρ! Όταν όλοι οι ήρωες του έργου καταφθάνουν στο ξενοδοχείο- ο καθένας για τους δικούς του λόγους- το φυτίλι της φάρσας πυροδοτείται.
Κυρίαρχο στοιχείο της παράστασης, εντυπωσιακό και απόλυτα πετυχημένο, ο συντονισμός όλων των δυνάμεων επί σκηνής.Άψογος. Διαφορετικά θα κατέρρεε το ξενοδοχείο «Το Οικογενειακόν». Έχω πει πολλές φορές ότι στο δυναμικό του Κ.Θ.Β.Ε ανήκουν ηθοποιοί ταλαντούχοι, άξιοι επαίνου. Και το είδα και στους «Ψύλλους στ’ αυτιά μου». Από το καλοδουλεμένο σύνολο θέλω να ξεχωρίσω τον Κώστα Σαντά, επειδή ο καλλιτέχνης αυτός έχει ένα εμφανές συν. Είναι ηθοποιός έμπειρος και θαρρώ, συνειδητός εξπρεσιονιστής, γνωρίζει πως πέραν του ρυθμού ως θεμελιώδους δομικού στοιχείου του θεάτρου, η έκφραση, η φόρμα καθορίζει το περιεχόμενο και ο μετρονόμος είναι ο γνώμονας που κάνει την ερμηνεία του να διανύει το ευρύ διάστημα από τη λύπη έως τον παραληρηματικό ενθουσιασμό. Δείτε τον πώς παίζει τον γιατρό. Οργιάζει το υποκριτικό του ταλέντο. Είναι από μόνος του πρόκληση για να δείτε την παράσταση. Κάντε τη βόλτα σας στο Παρίσι της Μπελ Εποκ δια μέσου «Βασιλικού Θεάτρου» και θα περάσετε όμορφα, χαλαρά, ξεκούραστα. Αυτή η παράσταση είναι αγχολυτικό χωρίς χημικά. Μετάφραση: Μίνως Βολανάκης
Βασιλικό ΘέατροΠλατεία Λευκού ΠύργουΘεσσαλονίκη
|