Σχετικά άρθρα
ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΥΜΕΩΝΙΔΗΣ |
Συντάχθηκε απο τον/την Μαρία Κυριάκη | |||
Πέμπτη, 05 Ιούνιος 2014 08:23 | |||
Γιώργος Συμεωνίδης
Έναν πολύ ιδιαίτερο ρόλο ερμηνεύει φέτος ο ταλαντούχος ηθοποιός στο Φεστιβάλ Αθηνών, συμμετέχοντας με την «Ομάδα Χρώμα» στην «Τριλογία της Πόλης», που αποτελείται από τα έργα «Η διανυκτέρευση», "Η πόλη" και "Η παρέλαση" της πάντα διαχρονικής Λούλας Αναγνωστάκη σε σκηνοθεσία του νεαρού και εξαιρετικά ενδιαφέροντος Κωνσταντίνου Χατζή. Με τριάντα χρόνια πορεία στο θέατρο, δικές του σκηνοθεσίες, διδασκαλία σε σημαντικές σχολές και ενδιαφέροντες ρόλους και στον κινηματογράφο, ο Γιώργος Συμεωνίδης μας μίλησε για την τέχνη σε δύσκολους καιρούς, τον τρόπο που αντιλαμβάνεται την δουλειά του και τον νέο του ρόλο.
Μιλήστε μας για τις σημαντικότερες συνεργασίες σας. Ξεκίνησα την πορεία μου στο θέατρο με μια σημαντική συνεργασία με το θέατρο ΑΤΤΙΣ του Θόδωρου Τερζόπουλου από την πρώτη στιγμή που δημιουργήθηκε και για αρκετά συναπτά χρόνια. Επίσης είχα την ευκαιρία να συνεργαστώ με πάρα πολλούς σκηνοθέτες και θιάσους στα 30 χρόνια που κλείνω πια στο θέατρο. Σημαντικές παραγωγές έκανα με το ΚΘΒΕ, το Εθνικό Θέατρο, το Θέατρο ΑΜΟΡΕ, το Θέατρο Πόρτα κλπ. Ας μνημονεύσω όμως και την συνεργασία μου με την ομάδα Complicite στο Λονδίνο για το έργο του Σαίξπηρ «MesureforMesure» (Με το ίδιο Μέτρο) σε σκηνοθεσία SimonMcBurney.
Με ποιο τρόπο προσεγγίζετε τους ρόλους σας; Επιστρατεύω όσο δύναμαι την γνώση από τις σπουδές κι απ’ την εμπειρία μου, συλλέγω πληροφορίες που αφορούν το υλικό του έργου και του ρόλου και μετά επενδύω στην φαντασία μου που σχηματοποιεί αυτό που τελικά βλέπει ο θεατής.
Ποια είναι η γνώμη σας για τον τρόπο που αφομοιώνει ο ηθοποιός το θεατρικό κείμενο; Εγώ προσωπικά ουδέποτε ασχολήθηκα με το να αφομοιώσω οποιοδήποτε γραπτό. Δούλεψα όμως για να το ερμηνεύσω επί σκηνής.
Ποιους κώδικες χρησιμοποιείτε για την κατανόηση και την απόδοση της δραματουργίας; Δεν χρησιμοποιώ κανέναν κώδικα. Διαβάζω βιβλία, χρησιμοποιώ την εμπειρία και την φαντασία.
Τι πιστεύετε για την Μέθοδο και τι για την εκπαίδευση στο θέατρο; Η Μέθοδος είναι απαραίτητη και είναι προσωπική για κάθε καλλιτέχνη. Δημιουργείται από των συνδυασμό των εργαλείων και των μυστικών της δουλειάς που συλλέγει ο καθένας. Η εκπαίδευση και η μόρφωση είναι επίσης απαραίτητες για οποιονδήποτε καλλιτέχνη.
Πως επικοινωνείτε με τον σκηνοθέτη σας για να υλοποιήσετε το όραμά του; Συζητάμε και μετά κάνουμε πρόβα. Δοκιμάζουμε.
Πως βιώνετε το επάγγελμά σας και την τέχνη σας σ’ αυτήν την περίοδο κρίσης αλλά και θεατρικής αναγέννησης που διανύουμε; Η κρίση επηρεάζει και τους ηθοποιούς. Οι μισθοί έχουν περικοπεί (όταν τους παίρνεις) αλλά δεν σκοπεύω να κάνω καμιά έκπτωση στην τέχνη μου. Χαίρομαι που έχουν πολλαπλασιαστεί οι θεατρικές ομάδες. Μακάρι όντως αυτό να είναι η αρχή μιας αναγέννησης.
Ποια είναι η γνώμη σας για τις ομάδες; Δεν γνωρίζω τον τρόπο που λειτουργούν όλες αυτές οι ομάδες. Υποθέτω θα υπάρχουν διαβαθμίσεις στην ποιότητα και το βάθος των προσεγγίσεων τους κάτι που αντανακλά στις παραστάσεις τους. Πάντως είναι καλό που υπάρχουν.
Μιλήστε μας για το ρόλο σας στην παράσταση. Στην «Τριλογία της Πόλης» της Λ. Αναγνωστάκη και στο έργο «Η Πόλη» ερμηνεύω τον Φωτογράφο. Είναι ένας άνθρωπος στερημένος από αγάπη και αποδοχή, «καλλιτέχνης φωτογράφος» των παράδοξων απαιτήσεων των πελατών του, αναζητά απελπισμένα τον έρωτα και μια καινούργια ζωή σε μια πόλη όμως που τον έχει ήδη παγιδέψει. Κωμικοτραγικός στην ανάγκη του για επικοινωνία και έρμαιο μιας «φλεγόμενης πόλης».
Ποια μορφή καταστολής σας φαίνεται η ισχυρότερη κι η πιο καταλυτική; Ο εκφοβισμός και η βία σε οποιαδήποτε μορφή.
Ποια είναι η θέση σας όσον αφορά την ιστορική μνήμη και τον τρόπο που επηρεάζει κάποιες προσωπικές μας επιλογές; Νομίζω ότι ο βαθμός που η ιστορική μνήμη επηρεάζει τις προσωπικές επιλογές εξαρτάται από πάρα πολλά. Το μέγεθος της, το περιεχόμενο της, την ποιότητα της, το επίπεδο μόρφωσης του ατόμου, την ικανότητα του για συγκριτική σκέψη, το μέτρο της συνειδητότητας κατά την επιλογή, την σχέση του με την κοινότητα και το είδος της κοινότητας κλπ. κλπ.
Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια; Ας είμαστε υγιείς!
«Η τριλογία της πόλης» Σκηνοθεσία - Φωτισμοί : Κωνσταντίνος Χατζής Διαμόρφωση σκηνικού χώρου - Κοστούμια : Κατερίνα Αθανασίου Επιμέλεια κίνησης : Χριστίνα Βασιλοπούλου Βοηθoί σκηνοθέτη : Γεωργία Λένη, Βασίλης Νικορέλος Παίζουν: Αλεξάνδρα Σακελλαροπούλου , Γιώργος Συμεωνίδης, Γιάννης Χαρτοδιπλωμένος, Κίττυ Παϊταζόγλου Συμμετέχουν: Γιάννης Ντάσιος, Έλενα Τζώρτζη, Δημοσθένης Μπουντούρης, Βασιλική Σταμούλη Πειραιώς 260 (Κτίριο Α) 10-12 Ιουνίου 2014 Πληροφορίες: http://www.greekfestival.gr/gr/event465-omada-xrwma---kwnstantinos-xatzis-.htm
|